۱۱ فروردین ۱۳۹۸، ۱۴:۳۲
کد خبر: 83260721
T T
۰ نفر

سپاه كربلا با كمك هاي مردمي سيلزدگان را ياري مي كند

۱۱ فروردین ۱۳۹۸، ۱۴:۳۲
کد خبر: 83260721
سپاه كربلا با كمك هاي مردمي سيلزدگان را ياري مي كند

ساري - ايرنا - فرمانده سپاه كربلاي مازندران گفت كه اين نهاد از ابتداي وقوع سيل تاكنون در كنار سيلزدگان استان بوده و تا ساماندهي كامل زندگي آنان نيز با بهره گرفتن از كمك هاي مردمي و خيرين در اين مناطق حضور خواهد داشت و ياريگر سيلزدگان خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ايرنا ، سردار محمدحسين بابايي روز يكشنبه در نشستي با خبرنگاران ضمن تشريح فعاليت هاي سپاه در كمك به سيلزدگان ، افزود : تا كنون هيچ مبلغي از هيچ نهادي براي خدمات رساني به سيلزدگان مازندران دريافت نكرده ايم و كاملا به امكانات خود و خيرين متكي بوده ايم .
وي ادامه داد : از اين پس نيز كمك هاي سپاه به مردم سيلزده مبتني بر كمك هاي نقدي و غير نقدي خيرين و امكانات و منابع خود سپاه خواهد بود.
فرمانده سپاه كربلا مازندران با بيان اين كه در نوسازي و تعمير منازل مسكوني قاعدتا منابع سپاه پاسخگو نخواهد بود ،گفت : در اين زمينه از خيرين براي حضور هرچه بيشتر دعوت مي كنيم.
وي توضيح داد : در برنامه هاي بازسازي هنوز سهميه اي براي بسيج سازندگي سپاه كربلا مشخص نشده است ، اما اين موضوع مانع ادامه خدمات رساني ما نيست.
سردار بابايي از آنچه كه ' عدم اطلاع رساني و بازگويي كمك هاي سپاه و بسيج به مردم سيلزده از سوي مسئولان ' ناميد ، انتقاد كرد و گفت : ساختار كشور ما طوري است كه خود مردم در قالب سازمان منعطف و گسترده بسيج ورود پيدا مي‌كنند ، اما اين اقدامات در آمار و گزارش‌ها بيان نمي‌شود و دليل اين موضوع هم جنس خدمات مردمي است.
وي فعاليت هاي حمايتي سپاه از سيلزدگان را در قالب 2 بخش اردوهاي جهادي و بسيج سازندگي معرفي كرد و افزود : از ابتداي حادثه سيل تاكنون پنج هزار و 700 نفر در قالب اردوهاي جهادي به ياري هموطنان سيلزده شتافته اند كه در نتيجه فعاليت آنها يكهزار و 700 منزل از گل و لاي پاكسازي شد.
سردار بابايي توزيع هفت هزار و 200 سبد حمايتي و يكهزار و 600 پتو را از ديگر اقدامات اردوهاي جهادي عنوان كرد و گفت : همچنين به خانه هايي كه پس از سيل تميز شد بتدريج فرش و پتو اهدا شده است.
وي اسكان موقت حدود يكهزار خانواده مسافر ، لايروبي و بازگشايي رودخانه ها و راهها به صورت نقطه اي و مستمر ، اسكان خانواده هاي سيلزده در قالب 650 خانواده ، توزيع 400 كيسه آرد و برنج ، 62 هزار و 500 قرص نان ، 10 هزار و 800 باكس 6 تايي آب معدني ، 11 هزار و 600 قوطي كنسرو ، 150 جفت چكمه ، فعاليت موتور كف كش 400 دستگاه ، لجن كش 35 دستگاه و ماشين سبك 100 دستگاه را از ديگر خدمات سپاه در مناطق سيلزده برشمرد.
فرمانده سپاه كربلا گفت : در شهرستان سيمرغ 500 نفر از مردم را حين درگيري مستقيم با سيل نجات داديم و پس از آن براي تخليه آب در قالب باز كردن دهنه پل و آبراهها اقدام كرديم.
وي با اعلام اين كه در حال حاضر ماشين آلات ما اقدامات اجرايي را به صورت صلواتي در جاده‌هاي بالادست در دستور كار دارند ، افزود : سپاه براي بازسازي منازل مردم سيلزده هم آمادگي دارد و برنامه ريزي كرده است.
سردار بابايي افزود : اعزام گروههاي جامعه پزشكي از روز پنجم در بين سيلزدگان آغاز شده در مجموع در بحث بهداشت روان و درمان مردم فعاليت را پيگيري مي‌كنيم و در كنار اين اقدامات براي كمك به دامپزشكي اعلام آمادگي كرديم.
فرمانده سپاه كربلاي مازندران يادآور شد: براي اقدامات انجام شده هيچ پولي درخواست نكرديم و خدمت به مردم را وظيفه خودمان مي‌دانيم، اما عمليات مهندسي ما بيش از هشت ميليارد تومان كار انجام شده است.
7335/1654