۱۱ فروردین ۱۳۹۸، ۱۱:۵۳
کد خبر: 83260447
T T
۰ نفر

روادید رایگان برای عراقی ها از 12 فروردین صادر می شود

۱۱ فروردین ۱۳۹۸، ۱۱:۵۳
کد خبر: 83260447
روادید رایگان برای عراقی ها از 12 فروردین صادر می شود

بغداد - ایرنا - صدور روادید رایگان برای متقاضیان عراقی سفر به ایران از فردا دوشنبه 12 فروردین آغاز می شود.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در عراق روز یكشنبه در بیانیه ای كه در اختیار دفتر ایرنا قرار گرفت، اعلام كرد: با عنایت به ابلاغیه مورخ 10/1/ 98 وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و پیرو بیانیه مشترك پایانی در سفر مورخ 20/12 / 97 جناب آقای دكتر روحانی رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران به عراق مبنی بر صدور روادید رایگان جهت اتباع دو كشور، این سفارت و كلیه سركنسولگری های جمهوری اسلامی ایران در عراق از تاریخ 12/ 1/ 1398 مبادرت به صدور روادید رایگان برای شهروندان عراقی كه قصد مسافرت به جمهوری اسلامی ایران را دارند، می كنند.
در این بیانیه تاكید شده است كه صدور تمامی انواع روادید رایگان بوده و هیچگونه وجهی تحت هر عنوان دریافت نمی شود.
از سوی دیگر دفتر نخست وزیری عراق نیز در بخشنامه ای رایگان شدن روادید سفر به این كشور برای شهروندان ایرانی را به مبادی ذیربط ابلاغ كرد.
در پی نشست هفته گذشته شورای وزیران عراق و تصویب رایگان شدن رواید سفر ایرانیان به این كشور، دفتر نخست وزیری عراق با صدور بخشنامه ای رسما اجرای این مصوبه را ابلاغ كرد.
در این بخشنامه با امضای 'مهدی محسن العلاق' سرپرست دبیرخانه هیات دولت عراق آمده است كه بر اساس قاعده اقدام متقابل از تاریخ اول آوریل 2019 (12 فروردین 98) و به استناد ماده 36 قانون اقامت اتباع خارجی در عراق (قانون شماره 76 مصوب سال 2017) هزینه های صدور روادید برای ایرانیان صفر می شود.
در این بخشنامه همچنین بر حذف عوارض سازمان گردشگری عراق از كاروان های ایرانی كه تاكنون به مبلغ ویزا اضافه می شد نیز تاكید شده است.
بر این اساس برای صدور روادید سفر به عراق برای ایرانیان دیگر هزینه ای دریافت نخواهد شد اما ارائه مدارك متقاضیان و صدور ویزا به قوت خود باقی است و شهروندان ایرانی و عراقی بدون ویزا نمی توانند به كشورهای یكدیگر سفر كنند.
سالانه بیش از هفت میلیون زائر و مسافر میان ایران و عراق تبادل می شود.
خاورم*4**380*