۷ فروردین ۱۳۹۸، ۱۸:۴۴
کد خبر: 83257211
T T
۰ نفر
40 درصد سربازان ائتلاف عربی در جنگ یمن را كودكان تشكیل می دهند

تهران - ایرنا - روزنامه «گاردین» چاپ انگلیس روز چهارشنبه فاش كرد كه 40 درصد نظامیان ائتلاف عربی به سركردگی عربستان و امارات در یمن را كودكان تشكیل می دهند.

به گزارش ایرنا، گاردین همچنین نوشت: انگلیس مامور آموزش نظامی این كودكان بوده است كه در ارتش عربستان و امارات در جنگ یمن به كار گماشته شده اند.
«مارك فیلد» وزیر مشاور در امور آسیای دولت انگلیس در این بار وعده داد كه در خصوص اخبار منتشر شده در خصوص آموزش كودكان به كار گرفته شده در ارتش عربستان و امارات توسط نظامیان انگلیسی تحقیق خواهد كرد.
فیلد همچنین گفت كه وی در خصوص برخی اخبار مبنی بر زخمی شدن شماری از نظامیان وِیژه انگلیسی در درگیری با حوثی ها (انصارالله) یمن نیز تحقیق می كند.
در همین راستا، روزنامه نیویورك تایمز آمریكا اواخر سال گذشته میلادی فاش كرد كه عربستان ثروت های نفتی اش را برای به خدمت گرفتن كودكان در جنگ یمن هزینه می كند، كودكانی كه از درگیری ها در دارفور سودان جان سالم به در برده اند.
این روزنامه آمریكایی همچنین اعلام كرده بود كه تاكنون هزاران كودك سودانی به خدمت گرفته شده توسط عربستان بعنوان سرباز در جنگ یمن كشته شده اند.
مداخله نظامی عربی به سركردگی عربستان كه وارد چهارمین سال خود شده است، ابتدا بصورت حملات هوایی آغاز شد وپس از مدتی این ائتلاف دایره تجاوز خود را گسترش داد و علاوه بر محاصره دریایی بنادر یمن، دست به اعزام نیروی نظامی به این كشور فقیر عربی زد.
كشته های حملات ائتلاف عربی به یمن تاكنون بیش از 16 هزار نفر اعلام شده كه از این تعداد 3 هزار و 547 تن را كودكان تشكیل می دهند.
نتیجه جنگ افروزی ها در یمن همچنین موجب شده است، هر 10 دقیقه یك كودك یمنی به خاطر سوء تغذیه جان خود را از دست بدهد.
شبس**9363**1917