۷ فروردین ۱۳۹۸، ۱۳:۲۳
کد خبر: 83256786
T T
۰ نفر
حركت راهيان نور بهترين ظرفيت تربيتي براي جوانان است

اهواز - ايرنا - فرمانده قرارگاه مركزي راهيان نور ارتش گفت: بازديد از مناطق عملياتي در رفتار جوانان و نوجوانان اثرات مثبتي برجاي گذاشته است تا جايي كه حركت راهيان نور بهترين فضاي تربيتي براي جوانان و نوجوانان است.

به گزارش ايرنا به نقل از پايگاه اطلاع رساني ستاد مركزي راهيان نور اميرحسن سيفي دربازديد از مركز رسانه اي راهيان نور در اهواز اظهار داشت: در چهار دهه گذشته از پيروزي انقلاب نيروهاي مسلح ثابت كردند كه تنها مولفه‌هاي فيزيكي در تداوم پيروزي انقلاب اثرگذار نيستند بلكه نيروي انساني اين مولفه‌ها را تغيير مي‌دهد.
وي افزود: راهيان نور صحنه برشماري فرصت‌ها و يك صحنه‌ متعالي، منطقي، روشمند و علمي است كه به جهانيان ثابت مي‌كند كه از نيروهاي مسلح ماموريت محور عبور كرديم.
سيفي ادامه داد: مقصدهاي راهيان نور صحنه‌ پيش روي نيروهاي مسلح و مردم است؛ حضور در اين صحنه موجب دلگرمي نيروهاي رزمنده دوران دفاع مقدس است تا اميد را در كشور زنده كنند و جوانان ايراني راه‌ راهيان نور و اميد به دفاع در مقابل قدرت‌هاي بزرگ را زنده نگه‌ مي دارند.
فرمانده قرارگاه مركزي راهيان نور ارتش اظهار داشت: راهيان نور صحنه مرور و امتحان گذشته و بازخواني شرايط كنوني، احصا و تجزيه‌ و تحليل آن است و كمك مي كند جواناني كه به هر ترتيب از فضاي معنوي گرفته‌اند تبديل به انسان‌هايي شوند كه در مسير اهدافشان همچون شهيدان صياد شيرازي و باكري عمل كنند.
وي با اشاره به اينكه قرارگاه راهيان نور ارتش نيز 15 طرح را برنامه ريزي كرده است بيان كرد: حركت عظيم فرهنگي راهيان نور و بازخواني دفاع مقدس در اين حركت عظيم مي‌تواند در انتقال فرهنگ دفاع مقدس و تغييرات مثبت در سبك زندگي مؤثر باشد.
سيفي اضافه كرد: برگزاري حركت راهيان نور در آغاز سال آثار مثبتي در زندگي افراد برجاي مي‌گذارد و ذكر روايات عمليات دفاع مقدس در مكان و زمان مناسب توسط راويان زبده و آگاه با ارائه محتواي غني از رشادت‌هاي بي‌نظير شهدا و رزمندگان اثرات مثبتي را بر روي افراد و خانواده‌ها برجاي مي‌گذارد و در مقاطعي از زمان نيز تلنگرهاي خوبي در مسير زندگي افراد ايجاد مي كند.
فرمانده قرارگاه مركزي راهيان نور ارتش گفت: راهيان نور پس از تأكيدات رهبرمعظم انقلاب به‌ عنوان يك وسيله در تغيير رفتار ديده مي‌شود و در طول سال نيز تلاش كرديم براي جلوگيري از تحريف وقايع جنگ، دوره‌هاي آموزشي بيان وقايع جنگ را برگزار كنيم.
وي ادامه داد: بيان صادقانه و واقعي رويدادهاي دفاع مقدس آن‌ قدر رسا و بليغ هست كه نيازي ندارد كسي مطلبي به آن اضافه كند.
سيفي با بيان اينكه ما بايد راهيان نور را به يك زيارت بامعرفت تبديل كنيم افزود: آنچه در دفاع مقدس رخ‌ داده است اگر بدون تحريف و غلو بيان شود بيشترين تأثيرگذاري را خواهد داشت.
3004/6002