۷ فروردین ۱۳۹۸، ۱۰:۴۳
کد خبر: 83256498
T T
۰ نفر

استقرار 40 پزشك داوطلب در مناطق سيل‌زده گلستان

۷ فروردین ۱۳۹۸، ۱۰:۴۳
کد خبر: 83256498
استقرار 40 پزشك داوطلب در مناطق سيل‌زده گلستان

گرگان - ايرنا- جانشين سازمان داوطلبان جمعيت هلال احمر با اشاره به شرايط مستعد مناطق سيل زده براي شيوع بيماري‌هاي عفوني،گفت: 40 پزشك داوطلب متخصص بيماري‌هاي عفوني، پوست و اطفال براي ارايه خدمات دارويي- درماني به آسيب‌ديدگان از حادثه در استان گلستان مستقر شدند.

به گزارش روز چهارشنبه ايرنا از سازمان داوطلبان جمعيت هلال احمر، وحيد شفيعي افزود: در پي سركشي رئيس جمعيت هلال احمر از منطقه گميشان و ارزيابي نيازهاي آسيب‌ديدگان پس از شرايط خاص جوي حاكم بر منطقه و بالا آمدن مجدد آب، بسته هاي زيستي ميان يكصد خانوار ساكن در روستاهاي صعب العبور از سوي داوطلبان توزيع و به وسيله هلي برد، مناطق آسيب‌ديده لكه‌گيري شد.
وي با بيان اين كه شيوع بيماري هاي عفوني پس از سيل، امري اجتناب ناپذير است، اظهار داشت: لزوم ضدعفوني منطقه و سالم‌سازي آب شرب، موضوع جلسه اي بود كه در استانداري گلستان براي هماهنگي و رايزني با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي برگزار شد تا با كمك داوطلبان اقدامات لازم در اين خصوص انجام شود.
به گفته وي، از سوي ديگر كمك هاي مردمي دريافت شده به‌صورت متمركز با مشاركت داوطلبان در انبارهاي امدادي دسته بندي و سپس به مناطقي كه دسترسي آنها دچار اختلال شده، ارسال مي شود به علاوه با نيازسنجي هاي متناوب، اين بسته ها در اختيار حادثه ديدگان قرار مي گيرد.
7029/1648