۶ فروردین ۱۳۹۸، ۱۷:۳۶
کد خبر: 83255823
T T
۰ نفر
دانشگاه آزاد كميته مقابله با بحران تشكيل داد

تهران- ايرنا- سخنگوي دانشگاه آزاد گفت: بعد از وقوع سيل بلافاصله كميته مقابله با بحران در سازمان مركزي اين دانشگاه تشكيل شد و هم اكنون امدادرساني به مناطق سيل زده در حال انجام است.

به گزارش روز سه شنبه ايرنا از دانشگاه آزاد، بيژن رنجبر سخنگوي دانشگاه آزاد اسلامي با اعلام خبر تشكيل كميته مقابله با بحران در سازمان مركزي اين دانشگاه و آغاز امدادرساني به مناطق سيل زده، افزود: دانشگاه آزاد اسلامي در خدمت مردم و جامعه است و با توجه به اتفاقات اخير در نقاط مختلف كشور پا به پاي ديگر ارگان‌هاي كشور عكس العمل نشان داده است.
وي گفت: با توجه به پيام مقام معظم رهبري مبني بر اين كه همه نهاد‌هاي عمومي و لشكري بايد پا به پاي يكديگر اقدام و به مناطق سيل زده خدمت رساني كنند، دانشگاه آزاد اسلامي هم وظيفه خود دانسته تا در اين راه مشاركت داشته باشد.
رنجبر با بيان اين كه علي اكبر ولايتي رئيس هيأت مؤسس دانشگاه آزاد و محمد مهدي طهرانچي رئيس اين دانشگاه در اين موضوع فعالانه شروع به همكاري و وظيفه خود را ايفا كردند، افزود: بلافاصله كميته مقابله با بحران در سازمان مركزي تشكيل شد و رئيس دانشگاه آزاد دستوري را مبني بر كمك رساني صادر كرد.
وي گفت: در استان فارس با توجه به اتفاقي كه ديروز رخ داد رياست دانشگاه اين استان فعالانه كمك رساني را انجام مي‌دهد تا حدي كه در واحد شيراز دانشگاه آزاد اسلامي 800 نفر اسكان اضطراري و در واحد لار اين استان 180 نفر در اسكان اضطراري اقامت پيدا كرده اند، همچنين تهيه غذاي گرم و سرد و آب معدني در اين استان براي خدمت رساني و امداد رساني در حال انجام است.
سخنگوي دانشگاه آزاد اسلامي در ادامه تاكيد كرد: در استان گلستان نيز امدادرساني در حال انجام است. چنانچه از روز اول فروردين ستاد بحران در اين استان تشكيل شد و شاهد اسكان اضطراري و پخش غذا و جمع آوري كمك‌هاي مردمي به مناطق سيل زده در اين استان بوديم.
رنجبر افزود: گروه‌هاي امداد رساني دانشجويان به صورت نقدي و غير نقدي در اين استان براي امداد رساني مشغول فعاليت هستند.
وي در ادامه گفت: با ساير استان‌ها از جمله استان لرستان، هماهنگي‌ها در صورت وقوع بحران انجام شده است. همچنين با فرمانده سپاه اين استان براي كمك‌ها و امداد رساني هماهنگي‌ شده و در استان‌هاي خوزستان، سيستان و بلوچستان و هرمزگان نيز آمادگي لازم براي امداد رساني در صورت وقوع بحران، پيش بيني شده است.
سخنگوي دانشگاه آزاد اسلامي افزود: تا 16 فروردين اسكان اضطراري، امكانات خوابگاهي دانشگاه آزاد اسلامي در اختيار سيل زدگان قرار مي‌گيرد و رؤساي استاني هماهنگي‌هاي لازم براي امداد رساني را انجام مي‌دهند.
**9491** 9053
۰ نفر