۶ فروردین ۱۳۹۸، ۱۰:۲۳
کد خبر: 83254986
T T
۰ نفر
سازمان دامپزشكي در خصوصي سازي پيشگام است

مشهد- ايرنا- استاندار خراسان رضوي سازمان دامپزشكي را در اجراي خصوصي سازي پيشگام توصيف و بيان كرد: آماده انجام هر اقدامي براي تقويت اين بخش در خراسان رضوي هستيم.

استانداري خراسان رضوي روز سه شنبه به نقل از عليرضا رزم حسيني در ديدار با رئيس سازمان دامپزشكي در مشهد گزارش داد: بهداشت و سلامت امري بسيار مهم و ايران در اين زمينه جزو كشورهاي نامدار است.
وي افزود: فعاليتهاي سازمان دامپزشكي در خراسان رضوي موثر مي باشد زيرا از كارشناسان حرفه اي برخوردار بوده كه زحماتشان قابل تقدير است.
استاندار خراسان رضوي سازمان دامپزشكي را خط مقدم بهداشت توصيف و بيان كرد: دامپزشكي به هر ميزان كه بهداشت را ارتقا دهد از بيماريهاي انساني كاشته مي شود و هرچه امنيت غذايي ارتقا يابد مشكلات كمتر مي شوند.
وي همچنين گفت: روش سنتي پرورش دام كار صحيحي نيست لذا مي بايست از روشهاي نوين بهداشتي و تغذيه اي براي پرورش دام و افزايش بهره وري در توليد استفاده كرد.
رئيس سازمان دامپزشكي كشور نيز در اين ديدار گفت: مديريت بهداشتي از مزرعه تا سفره در حال انجام است و اين سازمان با مديريت بهداشتي موجبات افزايش بهره وري را فراهم كرده است.
دكتر عليرضا رفيعي پور افزود: پيش از اين شيوع آنفلوآنزاي فوق حاد پرندگان خسارات سنگيني به صنعت طيور وارد كرد و اگر خراسان رضوي نيز درگير اين بيماري مي شد بطور قطع پارسال حوزه تامين تخم مرغ در كشور با اتفاقات ناگواري مواجه مي شد اما بخاطر اقدامات صورت گرفته، از بحران كمبود تخم مرغ عبور كرديم.
وي ادامه داد: پارسال در زمينه آنفلوآنزا و تب برفكي سال خوبي را پشت سر گذاشتم. در پايان رخداد آنفلوآنزاي فوق حاد پرندگان سال 96 همه مسئولان متوجه عمق خسارت شدند و در مجموع با اقدامات و تمهيدات صورت گرفته طي يك سال اخير مي توان ادعا كرد امسال در حوزه بيماريهاي دام، طيور و آبزيان شاهد كاهش 70 درصدي خواهيم بود.
رئيس سازمان دامپزشكي كاهش بيماريهاي دام و طيور را ناشي از نگاه كارشناسي اين سازمان ذكر و بيان كرد: هر استان را مانند يك كشور مي دانيم لذا سعي شد دستورالعملها و بخشنامه هاي دامپزشكي با توجه به شرايط بومي هر منطقه پي ريزي شود و در اين چارچوب همه مناطق پنجگانه كشور در حوزه دامپزشكي موفق عمل كرده اند.
وي سازمان دامپزشكي را در امنيت غذايي، اقتصادي و تجارت بين الملل مسئول توصيف و بيان كرد: از اين رو سازمان دامپزشكي به عنوان بخش حاكميتي بازوي اقتصادي استانداران است. اگر بيماريهاي دام و طيور در كشور شيوع يابند در فهرست سياه تجارت جهاني قرار مي گيريم و در تجارت بين الملل دچار مشكل مي شويم.
مديركل دامپزشكي خراسان رضوي نيز در اين نشست گفت: اين اداره كل براي رونق توليد و تسهيل آن ارتباط خوبي با تشكلهاي مرتبط بقرار كرده و در صدد تقويت اين ارتباط است.
دكتر احمد شريعتي افزود: خراسان رضوي بين هشت تا 10 درصد توليدات كشور را در اختيار دارد ولي همجواري آن با كشورهايي كه وضعيت مناسبي به لحاظ بهداشتي ندارند نگراني را افزايش مي دهد. بر اين اساس يكي از اقدامات مناسب برگزاري نشستهاي مكرر با تشكلها و اتحاديه ها بوده و در همين راستا تفاهمنامه هايي با ديگر سازمانها براي رفع مشكلات اين تشكلها منعقد شده است.
وي همچنين از سياست تمركززدايي و تفويض اختيار به سازمان دامپزشكي تقدير و بيان كرد: بر اين اساس هم اينك واردات گوشت از چابهار و دام زنده از كشورهاي همجوار آغاز شده است.
مديركل دامپزشكي خراسان رضوي به فعاليتهاي نظارتي اين نهاد طي ايام نوروز نيز اشاره و بيان كرد: 120 گروه دامپزشكي به استعداد 240 كارشناس در اين ايام فعاليت دارند تا بهداشت فرآورده هاي خام دامي و امنيت غذايي زائران و مجاوران آستان ملائك پاسبان رضوي تامين شود.
7496/1858

سرخط اخبار استان‌ها