۱۵ مهر ۱۳۹۸، ۱۴:۳۳
کد خبر: 83506769
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سه هزار دامپزشک در خراسان رضوی فعالیت دارند

۱۵ مهر ۱۳۹۸، ۱۴:۳۳
کد خبر: 83506769
 سه هزار دامپزشک در خراسان رضوی فعالیت دارند

مشهد- ایرنا- خراسان رضوی با دارا بودن سه هزار عضو فعال در نظام دامپزشکی کشور و چهار هزار مسئول فنی از جایگاه مهمی در دامپزشکی کشور برخوردار است.

مشاور رئیس سازمان دامپزشکی کشور روز دوشنبه در مراسم روز ملی دامپزشکی در مشهد با بیان این مطلب افزود: استان خراسان رضوی هم اکنون در حوزه  دام و طیور پس از تهران شاخص ترین  استان در کشور است.

دکتر محمد حسین انصاری فرد گفت: توجه به پیشگیری از بیماری‌های مختلف به ویژه بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان در کشورمان کم‌رنگ است و بیشتر هزینه‌ها صرف درمان می‌شود اما  اگر به جای درمان در حوزه پیشگیری از بیماری‌ها سرمایه گذاری کنیم علاوه بر ارتقای سلامت جامعه، هزینه‌های بهداشت و درمان نیز کاهش چشمگیری خواهد یافت.

وی اضافه کرد: هم اکنون هزینه های زیادی صرف درمان بیماری‌های مشترک کیست هیداتیک و بروسلوز یا تب مالت در حوزه انسانی می شود در حالی که می توان این هزینه ها را صرف ریشه کنی این گونه بیماری‌ها در دام و حیوان نمود و از این‌گونه بیماری‌ها پیشگیری کرد.

مشاور رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: تقویت بخش خصوصی و واگذاری امور به مردم از راهکارهای توسعه در کشور به شمار می رود به طوری که در حوزه دامپزشکی اگر نظام دامپزشکی و ادارات دامپزشکی با هم ارتباط خوبی داشته باشند می توان رشد حوزه دامپزشکی را انتظار داشت.

تدوین سند چرخه امنیت غذایی در حوزه دامپزشکی ضروری است

رییس کل دادگستری خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: امنیت غذایی از اهمیت به سزایی در سلامت جامعه برخوردار است و در این میان نقش دامپزشکی در تولید فراورده های خام دامی بر کسی پوشیده نیست.

غلامعلی صادقی افزود: بررسی ها نشان داده است که خراسان رضوی در حوزه سلامت فراورده های خام دامی و همچنین قیمت عرضه این محصولات به طور نسبی از شرایط خوبی برخوردار است.

وی اضافه کرد: این موضوع نشان دهنده آن است که چرخه امنیت غذایی در حوزه دامپزشکی در بخش های مختلف نظیر تولید و توزیع فراورده های خام دام و طیور و نظارت بر آنها انسجام دارد.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی بر تدوین سند چرخه امنیت غذایی در حوزه دامپزشکی تاکید کرد و گفت: در قالب این سند، نقش دستگاه‌های اجرایی مرتبط و بخش های مختلف دامپزشکی و حتی مردم در بهبود این چرخه در راستای ارتقای کیفیت محصولات تولیدی تعیین خواهد شد.

۱۴ مهرماه روز ملی دامپزشکی نام‌گذاری شده است و طی هفته گرامیداشت دامپزشکی که تا ۲۰ مهر ماه ادامه دارد برنامه های مختلفی در خراسان رضوی و کشور بدین مناسبت در حال برگزاری است.

۳۰۲۷/۱۹۲۲

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha