۵ فروردین ۱۳۹۸، ۱۷:۳۹
کد خبر: 83254233
T T
۰ نفر

برق 56 روستاي لرستان قطع است

۵ فروردین ۱۳۹۸، ۱۷:۳۹
کد خبر: 83254233
برق 56 روستاي لرستان قطع است

خرم آباد - ايرنا - مديرعامل شركت توزيع نيروي برق لرستان گفت: بارش هاي شديد همچنان موجب قطع شبكه برق 56 روستاي استان شده است.

به گزارش ايرنا، فريدون خودنيا روز دوشنبه در جلسه ستاد بحران در محل استانداري افزود: در حال حاضر سه روستاي الشتر، يك روستاي بروجرد، 20 روستا در اليگودرز، 2 روستاي چگني و 30 روستاي خرم آباد فاقد برق هستند.
وي با بيان اينكه طي روز گذشته تاكنون جريان برق بيش از 150 روستا قطع شده بود تصريح كرد: در صورت ايجاد و بهسازي راههاي دسترسي، برق مابقي روستاها تا 24 ساعت وصل مي شود.
وي ادامه داد: امروز جريان برق 83 روستاي پلدختر وصل شد و به دليل تخريب شبكه، 30 روستاي معمولان نيز همچنان برق ندارند.
مديرعامل شركت توزيع نيروي برق لرستان مشكل اصلي استان را شمال پلدختر به سمت معمولان دانست و گفت: برق روستاي پران پرويز در صورت ايجاد راه دسترسي تا فردا سه شنبه برقرار مي شود.
معاون اداره كل راهداري و حمل و نقل جاده اي لرستان نيز گفت: سه دهنه پل استان به صورت 100 درصد و تعدادي نيز از 10 تا 50 درصد خسارت ديده اند.
عارف امرايي افزود: حدود 300 نفر از پرسنل اداره كل راهداري لرستان با استفاده از 250 دستگاه وسيله نقليه سبك و سنگين در جاده‌هاي استان مستقر هستند.
وي اظهار داشت: حدود 14 هزار و 500 دستگاه پل آب رو با دهنه يك متر تا دهانه‌هاي بزرگ در استان وجود دارد.
به گفته وي رودخانه 'چم حيدر' واقع در جاده خرم آباد - پلدختر طغيان كرده كه اين مسير به منظور جلوگيري از بروز حوادث مسدود شد.
هشدار سازمان هواشناسي در خصوص بروز سيل در استان هاي ايلام، كرمانشاه، لرستان، خوزستان و كردستان محقق شد و بارش هاي سيل آسا از عصر يكشنبه بسياري از مناطق لرستان را فرا گرفته است.
اين بارش ها كه شدت آن براي مناطق جنوبي تا 100 ميلي متر نيز پيش بيني شده همراه با رعد و برق و در برخي مناطق همچون پلدختر با ريزش تگرگ همراه شده است.
آبگرفتگي معابر و خيابان ها در تمامي شهرهاي استان گزارش شده، راه ارتباطي برخي مناطق تفريحي و گردشگري به دليل جلوگيري از بروز حوادث بسته شده و البته محور خرم آباد - پلدختر نيز به علت طغيان رودخانه مسدود است.
از عصر روز يكشنبه تا بعدازظهر روز سه شنبه با توجه به فعاليت امواج اصلي سامانه بارشي و تقويت مقدار بارش ها، براي همه نقاط استان بارندگي، گاهي رعد و برق و وزش باد قابل ملاحظه تا شديد لحظه اي پيش بيني شده است.
همراه با اين شرايط جوي، در شهرهاي شمالي و شرقي، ارتفاعات و مناطق كوهستاني و نواحي از مركز استان بارش برف و احتمال ريزش تگرگ وجود دارد كه سيلابي شدن مسيل ها و طغيان رودخانه ها دور از انتظار نيست.
بر اساس اعلام هواشناسي، مقدار و شدت بارش ها براي روز دوشنبه تا بعدازظهر روز سه شنبه نمود بيشتري خواهد داشت.
نخستين جلسه ستاد مديريت بحران استان لرستان سوم فروردين ماه جاري برگزار شد و اين ستاد به حالت آماده باش درآمد و مرخصي مديران مربوطه را لغو كرد.
7269/6060