۴ فروردین ۱۳۹۸، ۲۰:۵۶
کد خبر: 83253164
T T
۰ نفر

وسیله نقلیه مكان امنی هنگام وقوع سیل نیست

۴ فروردین ۱۳۹۸، ۲۰:۵۶
کد خبر: 83253164
وسیله نقلیه مكان امنی هنگام وقوع سیل نیست

سنندج - ایرنا - مدیركل مدیریت بحران استانداری كردستان با اعلام هشدار احتمال وقع سیل در برخی نقاط استان گفت: با توجه قرار گیری در ایام نوروز و مسافرت های این عید وسیله نقلیه هنگام وقوع سبل مكان امنی نیست.

آرتیكاس اقبلال یكشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به احتمال وقع سیل درنواحی غربی و جنوبی استان از جمله مریوان، بانه، اورامانات، سروآباد، سرشیو، سقز، كامیاران و سنندج دستگاه های خدمات رسان این استان در وضعیت آماده باش كامل هستند.
وی با بیان اینكه امروز شورای مدیریت بحران استان و ستادهای مدیریت بحران در شهرستان ها به منظور آمادگی بیشتر فعالیت خود را آغاز كرده اند اضافه كرد: این آمادگی تا پایان بارندگی ها در هفته جاری ادامه دارد.
وی گفت: با توجه به همزمان شدن این بارندگی ها با اوج سفرهای نوروزی به استان انتظار می رود مسافران به ویژه رانندگان از توقف خودروها در مكان هایی كه احتمال سیلابی شدن در آنها وجود دارد خودداری كرده و توجه كنند كه وسیله نقلیه پناه گاه امنی هنگام وقوع سیل نیست.
مدیر كل مدیریت بحران استانداری كردستان اضافه كرد: رانندگان توجه داشته باشند كه هنگام وقوع سیل اگر ارتفاع آن از 15 سانتی متر تجاوز كند كنترل هر گونه وسیله نقلیه دشوار می شود و در صورتی كه ارتفاع آب به بیشتر از 30 سانتی متر برسد خودرو بر روی آب معلق شده و احتمال غلتیدن و بروز تلفات جانی در آن بیشتر می شود.
وی افزود: همچنین انتظار می رود رانندگان هنگام بارندگی به علت اینكه لنت های خودرو خیس و باعث كاهش عملكرد ترمزها می شود با دنده سنگین حركت كرده و در صورت امكان از تردد های غیر ضروری خودداری كنند.
نقشه های پیش یابی و خروجی مدل های هواشناسی نشان می دهد، تا عصر فردا دوشنبه بر شدت بارش ها در نقاط مختلف استان افزوده می شود به طوری كه احتمال بارش 50 میلیمتری در سروآباد و بانه و بارش 30 میلیمتری در سنندج، قروه و دهگلان وجود دارد.
آسمان كردستان تا صبح روز چهارشنبه 6 فروردین بطور متناوب در دامنه فعالیت امواج بارشی و ناپایدار قرار می گیرد كه پیامد آن ابری و مه آلود شدن هوا، بارش باران و برف با وزش باد(گاهی شدید)، آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن رودخانه ها است.
شورای هماهنگی مدیریت بحران كردستان ظهر امروز یكشنبه در جدیدترین نشست خود نسبت به سریز شدن آب سدهای قشلاق سنندج، سورال دهگلان و زیویه كامیاران و احتمال سیلاب در پایاب این سدها اخطار داد.
7349 / 3034