۴ فروردین ۱۳۹۸، ۱۵:۱۴
کد خبر: 83252916
T T
۰ نفر
ایرانیان مقیم امارات به كمك هموطنان سیل زده می شتابند

تهران - ایرنا - ایرانیان مقیم امارات به دعوت سركنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دبی، همراه با دیگر هموطنان خود برای كمك به مردم آسیب دیده از سیل در گلستان و مازندران از استان های شمالی كشور می شتابند.

به گزارش ایرنا، سركنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دبی و امارتهای شمالی روز یكشنبه با صدور بیانیه ای ای، ضمن ابراز همدردی با هموطنان آسیب دیده از سیل در استان های شمالی كشور، از ایرانیان مقیم امارات برای كمك به سیل زدگان دعوت كرد.
این كنسولگری اعلام كرد: ایرانیان مقیم امارات می‌توانند كمك های نقدی خود را بر اساس اعلام جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، به شماره حساب درهمی 0101010400210 بانك ملی در دبی واریز و كمك های غیرنقدی خود را نیز به محلی كه در بیمارستان هلال احمر كشورمان در دبی در نظر گرفته شده، تحویل دهند تا در اسرع وقت در اختیار سیل‌زدگان قرار گیرد.
در این بیانیه آمده است: امید است ایرانیان مقیم امارات با مشاركت و همكاری انسان دوستانه خویش در آغاز سال نو، باعث كاهش بخشی از رنج و آلام هموطنان آسیب دیده از سیل شوند.
به گزارش ایرنا، بر اثر وقوع سیل اواخر اسفند 97 ( یكشنبه 26 اسفندماه ) به 200 روستای مازندران در 12 شهرستان خسارت وارد شد.
همچنین با آغاز فعالیت سامانه سرد و بارشی از هفته گذشته بیش از 300 میلی متر باران در گلستان بارید و ارتفاع برف در مناطق كوهستانی استان به 1.5 متر رسید و بخش زیادی از مناطق شمالی و غربی این منطقه اعم از مزارع كشاورزی، راه ها، خانه های شهری و روستایی به زیر آب رفت و بسیاری از هموطنان بی خانمان شدند.
1723