۴ فروردین ۱۳۹۸، ۱۱:۲۲
کد خبر: 83252618
T T
۰ نفر

بنادر مسافری و گردشگری قشم تعطیل است

۴ فروردین ۱۳۹۸، ۱۱:۲۲
کد خبر: 83252618
بنادر مسافری و گردشگری قشم تعطیل است

قشم - ایرنا - رییس اداره بنادر و دریانوردی قشم گفت: با توجه به اخطار هواشناسی دریایی به دلیل تلاطم شدید دریا و افزایش سرعت باد در روز یكشنبه چهارم فروردین ماه، تمام بنادر مسافری و گردشگری شهرستان قشم تا اطلاع ثانوی تعطیل است.

علی اشتری روز شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: بر این اساس، فعالیت شناورهای مسافری شهید ذاكری و بنادر گردشگری شیب دراز و كندالو به طور كامل متوقف شد.
وی افزود: با توجه به پایش دریا، تردد لندینگ كرافت ها در مسیر بندرهای لافت-پُهل در حال انجام است مسافران برای تردد می توانند به بندر لافت مراجعه كنند.
اشتری تصریح كرد: اسكله های گردشگری برای تردد به جزیره هنگام امروز به طور كامل تعطیل است.
وی با بیان اینكه تامین ایمنی در مسافرت های دریایی از جمله مهمترین اولویت های سازمان بنادر است، افزود: از مسافران و گردشگران در خواست می شود تا از تجمع در این بنادر خودداری كنند.
رییس اداره بنادر و دریانوردی قشم ادامه داد: پایش دریا و شرایط جوی به صورت مستمر انجام می شود و در صورت مساعد شدن شرایط جوی، بندر شهید ذاكری فعال خواهد شد.
وی همچنین ادامه داد: با توجه به شرایط نامساعد دریا در ساعات پیش رو، دریانوردان بنادر امارات و قطر را برای تردد شناورهای تجاری انتخاب نكنند.
اشتری تاكید كرد: به دلیل افزایش بادهای شمال شرقی، از هر گونه فعالیت صیادی، غواصی و تفریحی در محدوده بنادر هرمزگان به طور جدی خودداری شود.
وی خاطرنشان كرد: هم اكنون سرعت باد در لنگرگاه قشم 35 نات و ارتفاع موج تا هفت پا تخمین زده می شود.
شهرستان قشم دارای هشت اسكله گردشگری سه اسكله مسافری و هشت اسكله تجاری است.
جزیره قشم با وسعت یك هزار و 500 كیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول 135 كیلومتر و عرض میانگین 11 كیلومتر در خلیج فارس گسترده شده است و 300 كیلومتر خط ساحلی دارد.
شهرستان قشم شامل جزیره های قشم، هرمز، هنگام و لارك با حدود یكهزار و 628 كیلومتر مربع وسعت در میان آب های خلیج فارس به موازات ساحل استان هرمزگان گسترده شده است.
7500