۳ فروردین ۱۳۹۸، ۲۰:۰۳
کد خبر: 83252277
T T
۰ نفر

حدود 2.5 تن گوشت غیربهداشتی در همدان كشف شد

۳ فروردین ۱۳۹۸، ۲۰:۰۳
کد خبر: 83252277
حدود 2.5 تن گوشت غیربهداشتی در همدان كشف شد

همدان- ایرنا- مسئول طرح سلامت نوروزی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشكی همدان گفت: 2 تن و 300 كیلوگرم گوشت قرمز خارج از چرخه مصرف در شهر همدان كشف و معدوم شد.

افشین حولكی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این میزان گوشت قرمز در شرایط نامناسب نگهداری شده و چندین بار از فریز خارج و منجمد شده بود.
وی از مسافران و گردشگران نوروزی خواست در رستوران های معتبر و دارای وضعیت بهداشتی مناسب غذا مصرف كنند.
حولكی بیان كرد: با توجه به قیمت گوشت قرمز احتمال تخلف هنگام طبخ غذا زیاد است بنابراین مسافران به جای مراجعه به دكه های حاشیه راه، برای تهیه غذا به رستوران های معتبر مراجعه كنند.
وی اضافه كرد: همچنین شهروندان و مسافران نوروزی در صورت مشاهده تخلف های بهداشتی، در تماس با سامانه 190 موضوع را اطلاع رسانی كنند.
مسئول طرح سلامت نوروزی معاونت بهداشتی استان همدان بیان كرد: 40 تماس مردمی در طرح سلامت نوروزی با سامانه 190 برقرار و موضوع رسیدگی شده است.
حولكی گفت: طرح سلامت نوروزی امسال با گشت های مشترك تعزیرات حكومتی، دامپزشكی، معاونت بهداشتی و ناجا چند تن گوشت فاسد كشف و معدوم شد.
مسئول طرح سلامت نوروزی معاونت بهداشتی استان همدان بیان كرد: 9 هزار و 139 بازدید از مراكز عرضه مواد غذایی و اماكن بین راهی از ابتدای طرح سلامت نوروزی تاكنون صورت گرفته است.
حولكی ادامه داد: تاكنون مسئولان 124 مركز و مكان بین راهی به مرجع قضایی و دادگاه معرفی و 64 واحد نیز به علت رعایت نكردن نكات بهداشتی پلمب شدند.
وی اضافه كرد: 11 هزار مركز تهیه و توزیع موادغذایی در همدان فعال است كه از این تعداد تاكنون 53 واحد پلمپ و 100 واحد به مرجع قضایی معرفی شدند.
مسئول طرح سلامت نوروزی معاونت بهداشتی استان همدان بیان كرد: برخی از واحدها به علت عرضه موادغذایی فاسد به مرجع قضایی معرفی شده و مواد غذایی آنها نیز ضبط و معدوم می شود برخی دیگر نیز به علت رعایت نكردن مسائل بهداشتی علاوه بر معرفی به دادگاه پلمب می شوند.
حولكی تاكید كرد: 132 مكان در مسیرهای بین راهی و مجتمع های خدماتی رفاهی به مردم خدمات می دهند كه تاكنون 6 واحد متخلف به مرجع قضایی معرفی و پنج واحد پلمب شدند.
طرح سلامت نوروزی از 20 اسفند سال گذشته آغاز شده و تا 20 فروردین امسال ادامه دارد.
7526/2090