۳ فروردین ۱۳۹۸، ۱۵:۲۷
کد خبر: 83252055
T T
۰ نفر

مراجع تقليد با سيل زدگان گلستان ابراز همدردي كردند

۳ فروردین ۱۳۹۸، ۱۵:۲۷
کد خبر: 83252055
مراجع تقليد با سيل زدگان گلستان ابراز همدردي كردند

گرگان - ايرنا - آيت الله صافي گلپايگاني، آيت الله فاضل لنكراني و نماينده آيت الله سيستاني از مراجع عظام تقليد در تماس تلفني با نماينده ولي فقيه در استان گلستان و امام جمعه گرگان با سيل زدگان اين خطه شمالي بويژه مردم تركمن صحرا اظهار همدردي كردند.

به گزارش روز شنبه ايرنا به نقل از دفتر امام جمعه گرگان، آيت الله صافي گلپايگاني در تماس تلفني با نماينده ولي فقيه در گلستان ضمن اطلاع از آخرين وضعيت سيل در استان و مشكلات مردم به سيدكاظم نورمفيدي گفت: سلام و همدردي اينجانب را به مردم عزيزي كه گرفتار سيل شده اند و مشكلات زيادي براي آنها پديد آمده بويژه اهالي تركمن صحرا برسانيد و از مسوولين مي خواهم همه توان خود را براي خدمت به مردم به كار گيرند. من دعا گوي همه شما هستم.
آيت الله فاضل لنكراني هم در تماس تلفني با نماينده ولي فقيه در گلستان با عموم مردم سيل زده استان بويژه اهالي تركمن صحرا اظهار همدردي كرده و نگراني بزرگان و فضلاي حوزه علميه قم را نسبت به مشكلات مردم سيل زده ابراز كرد.
همچنين نماينده آيت الله سيستاني در گفت و گوي تلفني با امام جمعه گرگان آخرين وضعيت سيل زدگان گلستان را جويا شد.
حجت الاسلام شهرستاني در اين تماس ضمن ابلاغ سلام و اظهار همدردي آيت الله سيستاني از مراجع معظم تقليد با مردم سيل زده استان گلستان بويژه اهالي تركمن صحرا گفت: از همه مي خواهم به كمك مردم گرفتار در سيل بشتابند.
به گزارش ايرنا؛ بارش شديد باران 28 و 29 اسفند ماه 97 در شرق استان گلستان، باعث سر ريز شدن سد گلستان واقع در 15 كيلومتري شرق شهر گنبدكاووس و طغيان رودخانه هاي گرگان رود، چهل چاي، قره سو و اوغان شد.
با آغاز فعاليت سامانه سرد و بارشي اخير بيش از 300 ميلي متر باران در گلستان باريد و ارتفاع برف در مناطق كوهستاني استان به 1.5 متر رسيد.
سرريز آب شدهاي گلستان 2 و بوستان در مناطق بالادستي، موجب به راه افتادن جريان سيل در رودخانه گرگانرود شد و همه شهرها و روستاهاي حاشيه را به دليل حجم فراوان آب دچار بحران سيل كرد.
3091/2729