۳ فروردین ۱۳۹۸، ۱۳:۲۵
کد خبر: 83251915
T T
۰ نفر
فعال كردن اشتغال مردم اولویت اصلی بازسازی سیل مازندران است

ساری - ایرنا - رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: بازگرداندن اشتغال و فعالیت های اقتصادی سیل زدگان باید اولویت اصلی برنامه بازسازی مناطق سیل زده مازندران قرار گیرد.

به گزارش خبرنگا ایرنا ، دكتر علی لاریجانی ظهر امروز شنبه در جمع مردم مناطق سیل زده استان افزود: خوشبختانه سیلاب اخیر خسارت جانی گسترده ای نداشت و این خود جای شكر دارد.
وی با اشاره به خسارت گسترده سیلاب به بخش اقتصادی و كسب و كار مردم مناطق سیل زده، اظهار داشت: با توجه به شرایط اقتصادی كشور هر چه سریع تر باید این بخش ها فعال شوند تا به معیشت مردم آسیبی نرسد.
رئیس مجلس با بیان اینكه بیشتر آسیب ها به بخش كشاروری استان مازندران بود، افزود: به دلیل اینكه این كشاورزی فقط مختص مردم محلی نبوده و جنبه ملی دارد، باید در اولویت برنامه های مسئولان برای مقابله با سیل قرار بگیرد.
لاریجانی همچنین گفت: با توجه به خسارت سیلاب به اقتصاد محلی، باید برای مردم منطقه بسته های حمایتی تعریف و در سریع ترین زمان به دست انها برسد.
وی همچنین با اشاره به اینكه بخش قابل توجهی از خسارت اخیر ریشه در دخل و تصرف انسانی دارد، گفت: متاسفانه به بهانه كار كشاورزی و دیگرفعالیت ها برخی اقدام به بستن خروجی های آب رودخانه ها می كنند كه نتیجه آن پس زدن آب از رودخانه ها به مناطق مسكونی است.
رئیس مجلس تاكید كرد كه باید هرچه زودتر برنامه ای اتخاذ شود تا هرگونه مانعی از سر رودخانه ها برچیده شود تا مسیر آبی به سمت دریا همانند گذشته بشود.
7335/1899
۰ نفر