۳ فروردین ۱۳۹۸، ۱۱:۵۶
کد خبر: 83251839
T T
۰ نفر
شهيد پهلوان: دشمنان با نفوذ در فرهنگ به كشور ضربه مي زنند

سمنان- ايرنا- شهيد مصطفي پهلوان يكي از شهداي دفاع مقدس در بخشي از وصيت نامه خود، اظهار داشت: آگاهي، آموزش و اطلاع رساني به ملت، براي مقابله بايد افزايش يابد، چرا كه دشمنان بيشترين ضربه را از طريق فرهنگ به ملت ها وارد مي كنند، .

به گزارش ايرنا، شهيد پهلوان فرزند محمد هادي سي ام شهريور 1341، در تهران ، در خانواده اي متدين متولد شد، اين شهيد بزرگوار از همان دوران كودكي و همزمان با تحصيل درمحافل مذهبي و سياسي حضور فعال داشت و در كنار فعاليت هاي اجتماعي به فعاليت هاي فرهنگي و خواندن نماز اول وقت توجه مي كرد.
شهيد پهلوان، به شغل معلمي علاقه داشت، معلمي را شغل انبياء مي دانست و براساس علاقه اش در مركز تربيت معلم شهيد رجايي تهران مشغول به تحصيل شد و همزمان با تحصيل به تدريس در مقطع ابتدايي نيز ‌پرداخت.
اين والامقام به منظور ارتقاء سطح آموزشي شهرهاي محروم، داوطلبانه روانه‌ سنندج شد و در آن جا به سرپرستي تربيت معلم سنندج منصوب شد و همزمان در امور تربيتي نيز به آموزش ‌مشغول بود.
وي در سال 1364 پدرش را از دست داد و با اصرار خانواده جهت سرپرستي آنها به سمنان آمد و در قسمت امور تربيتي اداره كل آموزش و پرورش استان سمنان مشغول به كار شد.
شهيد پهلوان با شوق دفاع از كشور دست از معلمي برداشت و براي اولين بار در بيستم آذر 1364، از طرف بسيج به جبهه اعزام و در لشكر بيست و هفت محمد رسول‌الله(ص) به عنوان تك‌تيرانداز به انجام وظيفه پرداخت.
اين شهيد جليل القدر پس از چهار ماه و هفت روز دفاع از خاك وطن سرانجام در نوزدهم اسفند 1365 در منطقه‌ شلمچه و در ادامه عمليات كربلاي پنج در اثر اصابت تركش به سر به شهادت رسيد.
پيكر مطهر اين شهيد جليل القدر در گلزار شهداي امام‌زاده يحيي(ع) سمنان به خاك سپرده شده است.
استان سمنان سه هزار شهيد تقديم نظام جمهوري اسلامي كرده است.
خبرگزاري جمهوري اسلامي(ايرنا) مركز سمنان در موضوع هاي مختلف فرهنگي و اجتماعي پرونده هاي خبري ويژه با برنامه مشخص را در دستور كار خود دارد.
با هدف قدرشناسي از رشادت ها و دلاوري هاي رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس و معرفي فرهنگ ايثار و شهادت به نسل جوان همچنين الگوسازي براي اين نسل، خبرگزاري ايرنا پرونده معرفي شهداي استان سمنان را گشوده است.
معرفي جاذبه هاي گردشگري استان، پرونده سلامت و معرفي كتاب، ديگر پرونده هاي خبري خبرگزاري ايرنا مركز سمنان است.
7342/6103