۳ فروردین ۱۳۹۸، ۱۰:۳۷
کد خبر: 83251728
T T
۰ نفر

سه كوهنورد مفقود شده در ارتفاعات تفتان پيدا شدند

۳ فروردین ۱۳۹۸، ۱۰:۳۷
کد خبر: 83251728
سه كوهنورد مفقود شده در ارتفاعات تفتان پيدا شدند

زاهدان- ايرنا- مديرعامل جمعيت هلال احمر سيستان و بلوچستان گفت: سه كوهنورد مفقود شده در ارتفاعات تفتان با تلاش نيروهاي امدادي جمعيت هلال احمر شهرستان خاش پيدا شدند.

رسول راشكي روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: روز گذشته پنج نفر از اهالي خاش براي تفريح و گردش به ارتفاعات تفتان رفته بودند كه پس از مدتي به دليل نا آشنايي با اين منطقه افراد از هم جدا و پس از چند تماس ارتباط آنان با يكديگر قطع مي شود.
وي افزود: 2 نفر از افراد اين گروه با مراجعه به پايگاه امداد و نجات كوهستان تفتان درخواست كمك مي كنند.
مديرعامل هلال احمر سيستان و بلوچستان ادامه داد: بلافاصله 2 تيم تخصصي امداد و نجات كوهستان متشكل از 10 نفر نجاتگر به محل اعزام و پس از پنج ساعت عمليات جستجو سرانجام در ساعت يك بامداد امروز هر سه نفر را پيدا كردند.
وي بيان كرد: اين سه نفر به دليل نداشتن تجهيزات لازم و عدم آشنايي به منطقه متاسفانه دچار مشكل شدند كه با اقدام به موقع نجاتگران پايگاه امداد و نجات كوهستان دره گل تفتان نجات يافتند.
راشكي گفت:منطقه كوهستاني دره گل تفتان از مناطق گردشگري شهرستان خاش محسوب مي شود كه با وجود قله 4050 متري، طبيعت زيبا و بكر گردشگران و كوهنوردان زيادي را به خود جذب مي كند.
وي اظهار داشت: خوشبختانه يكي از بهترين پايگاه هاي كوهستان كشور در ايام دهه فجر با حضور رئيس جمعيت هلال احمر در اين مكان افتتاح شد و از نظر امداد رساني به مصدومان و حوادث احتمالي هيچ گونه مشكلي نداريم.
به گزارش ايرنا قله آتشفشاني نيمه فعال تفتان با چهار هزار و 50 متر ارتفاع در 30 كيلومتري شهر خاش و 160 كيلومتري زاهدان مركز استان سيستان و بلوچستان واقع شده و در طول سال به ويژه فصل پاييز و زمستان پوشيده از برف است.
7316**3213

سرخط اخبار استان‌ها