۳۰۰ گردشگر به قله تفتان صعود کردند

۲ دی ۱۴۰۲، ۸:۴۶
کد خبر: 85330071
۳۰۰ گردشگر به قله تفتان صعود کردند

زاهدان- ایرنا- بخشدار مرکزی تفتان گفت: بیش از ۳۰۰ گردشگر در قالب ۱۰ تیم از نقاط مختلف کشور و شهرهای سیستان و بلوچستان در یک هفته اخیر به قله آتشفشانی و نیمه فعال تفتان صعود و از جاذبه‌های گردشگری منطقه دیدن کردند.

نادر ابراهیمی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه از ابتدای سال تاکنون بیش از ۳۰۰ کوهنورد و گردشگر برنامه صعود به قله تفتان را با موفقیت انجام دادند، افزود: توصیه می‌کنیم کوهنوردان و گردشگران بدون هماهنگی با راهنمایان بومی و امدادگران کوهستان و هیات کوهنوردی، اقدام صعود به قله را نکنند تا گرفتار خطرات کوهستان نشوند.

وی اظهارکرد: تفتان در جوار خاش و شهرستان تازه تأسیس تفتان از ظرفیت‌های شاخص گردشگری سیستان و بلوچستان بوده که همه ساله پذیرای خیل عظیم گردشگران و مسافران عبوری و مهمانان نوروزی است.

بخشدار مرکزی تفتان با اشاره به اینکه دهیاران و ساکنان روستاهای جم چین، تمندان، ولان، کوشه، کوته، سنیب، بیداستر، دریاچه سردریا و دشت دقال آماده خدمت رسانی به گردشگران هستند، ادامه داد: در گرامیداشت هفته بسیج امسال در قالب برپایی همایش بسیجیان، میزبان حدود ۲۰۰ نفر از کوهنوردان بسیجی از سراسر کشور بودیم و مردم منطقه به مدت ۲ شبانه روز با تهیه غذاهای بومی و محلی از مهمانان پذیرایی کردند و نیز صنایع دستی منطقه نیز در قالب نمایشگاهی به نمایش گذاشته شد.

وی گفت: در آستانه سال جدید نیز برنامه استقبال، راهنمایی و پذیرایی از مهمانان نوروزی را با همکاری شوراها و دهیاران منطقه تدارک دیده‌ایم تا مسافران با خاطرات خوشی به شهرهای خود بازگردند.

ابراهیمی افزود: با توجه به اینکه تفتان در مسیر جاده ترانزیتی زاهدان به خاش، ایرانشهر و چابهار واقع شده، ساخت ۴۰ چشمه سرویس بهداشتی را با مشارکت شوراها، دهیاران و خیران در دستورکار قرار دادیم و علاوه‌بر آن بیش از ۳۰ چشمه سرویس بهداشتی در مسیرهای بین راهی و در مجتمع‌های خدماتی رفاهی آماده خدمت رسانی به شهروندان و گردشگران و مسافران عبوری هستند.

وی بیان کرد: مجتمع گردشگری کهنوک نیز با حمایت‌های ویژه دولت آماده بهره‌برداری و خدمات دهی به مسافران بوده و در آستانه نوروز و سال جدید شاهد تنوع خدمات به مهمانان خواهیم بود.

بخشدار مرکزی تفتان ادامه داد: تیم بحران به صورت تجمیعی و با مشارکت هفت دهیاری در محدوده کوهستان تفتان ایجاد شده تا در مواقع بارش برف، کولاک، بارندگی و وقوع سیلاب به مردم و در راه ماندگان و آسیب دیدگان خدمات دهی و امداد رسانی داشته باشند.

وی بیان کرد: با همکاری معدن طلای تفتان برنامه ساخت و راه اندازی اورژانس بین راهی، خرید خودروی آتش نشانی و ایجاد خانه بهداشت در دستور کار قرار دارد، کار ساخت۲ پل نیز با اعتبار بیش از ۱۸ میلیارد ریال با همکاری این شرکت آغاز و در اجرای طرح روستا مرکزی سه دستگاه خودروی معدن طلای تفتان کار جابجایی و سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان محلی را برعهده دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha