۲۹ اسفند ۱۳۹۷، ۲۰:۲۳
کد خبر: 83250056
T T
۰ نفر

انتظار فرج درس مكتب شهداست

۲۹ اسفند ۱۳۹۷، ۲۰:۲۳
کد خبر: 83250056
انتظار فرج درس مكتب شهداست

قزوين - ايرنا - نماينده ولي فقيه در قزوين گفت: انتظار فرج ولي عصر (عج) ماندن درسي از درس هاي مكتب شهداست كه بايد به آن توجه ويژه كنيم.

به گزارش ايرنا به نقل از دفتر نماينده ولي فقيه در قزوين، آيت‌الله عبدالكريم عابديني روز چهارشنبه در يادواره شهداي هيدج شهر زنجان با تبريك حلول ماه رجب اظهار كرد: خداي متعال جان شيرين شهداي عزيز را در به قيمتي بالا خريداري مي‌كند و ما در هر نشست و يادواره و كنگره‌اي عظمت شهداي گرانقدر را به نظاره مي‌نشينيم.
وي افزود: شهداي بزرگ ما احتياجي به برگزاري گراميداشت و بزرگداشت ندارند، بلكه ما به اين بزرگداشت‌ها نيازمنديم تا به هر بهانه اي به تماشاي عظمت شخصيت معنوي شهيدان بپردازيم.
امام جمعه قزوين ادامه داد: قرار بر اين است كه جهان آينده با شخصيت و فرهنگ شهيدان ساخته شود بنابراين براي ساخت اين جهان و زمينه سازي ظهور منجي عالم بشريت ما به شناخت بيشتر شهيدان نيازمنديم.
نماينده ولي‌فقيه در استان قزوين با بيان اينكه وظيفه ما اين است كه جامعه را به سمت فرهنگ شهيدان سوق دهيم، يادآور شد: همه مي‌دانيم كه پيروزي انقلاب اسلامي به واسطه چهار عامل ايمان و اعتقاد، وحدت و يكپارچگي مردم و حضور رهبري ديني و امدادهاي غيبي خداي متعال شكل گرفت.
وي ادامه داد: همين چهار عامل در جبهه‌هاي جنگ نيز وجود داشت و زمينه ساز پيروزي و استقامت رزمندگان اسلام شد.
آيت‌الله عابديني با طرح اين سوال كه براي ادامه انقلاب به چه چيزهايي نيازمنديم؟ تصريح كرد: علاوه بر چهار عاملي كه تا به امروز پشتيبان استمرار اين انقلاب بوده عامل پنجمي نيز به كمك اين نظام شتافته است.
وي ادامه داد: علاوه بر ايمان، وحدت، رهبري، امدادهاي غيبي، اثرگذاري شهيدان در فرهنگ و روحيه و شكست اقتدار دشمن توانسته ما را به موفقيت برساند.
امام جمعه قزوين عنوان كرد: زماني كه دشمن به شوق شهادت طلبي نيروهاي جوان كشور ما نگاه مي‌كنند دچار تزلزل و شكست مي‌شوند بنابراين با اين پنج عامل انقلاب ما با اقتدار راه خود را ادامه مي‌دهد و به آينده كشور اميدوار هستيم.
وي يادآور شد: ما دوراني را در اين كشور گذرانده‌ايم كه حتي جرات نداشتيم با آرامش در خيابان‌هاي شهر خود حركت كنيم و هرلحظه امكان دستگيري ما وجود داشت و فراموش نمي كنيم بسياري از انقلابيون ما به واسطه پايبندي به اعتقادات خود به دست ساواك شكنجه مي‌شدند.
نماينده ولي‌فقيه در استان قزوين گفت: امروز در شرايطي هستيم كه دست استكبار جهاني از كشور ما كوتاه شده و امريكايي كه در عراق براي جنگ و تروريست سرمايه گذاري كرده بودند امروز براي حضور در اين كشور چراغ خاموش وارد اين كشور مي‌شود.
آيت‌الله عابديني با اشاره به شرايط اميدآفرين آينده انقلاب،گفت: امروز با اقتدار مي‌توان گفت ايران قيام كرد و امام از تبعيدگاه خود بازگشت، اگر جهان قيام كند چه كسي خواهد آمد؟ امروز جهان بيدار شده و به دنبال آزاديخواهي و حق طلبي است.
وي افزود: اگر پيش از انقلاب عده اي سينه خود را براي دفاع از اسلام و انقلاب سپر نمي‌كردند، اگر در دوران دفاع مقدس شهدا جان خود را فدا نمي‌كردند و اگر امروز شهداي مدافع حرم براي دفاع از حرم حاضر نمي‌شدند امروز اين اقتدار و عظمت را نداشتيم.
وي با بيان اينكه انتظار شهدا از ما اين است كه زندگي ديني داشته باشيم، گفت: شهدا اجراكننده امر به معروف و نهي از منكر بودند و با مشاهده فساد امر به معروف و نهي از منكر مي‌كردند تا جامعه بيشتر آلوده نشود و مبادا مسئولي تخلف كند و مردم آن را به پاي نظام و اسلام بنويسند.
آيت‌الله عابديني عنوان كرد: شهدا عزت و ذلت را نزد خدا مي‌ديدند، اما عده اي هستند كه در برابر مردم گردن كلفتي كرده و تكبر مي‌كنند و مستكبر هستند، اما در برابر امريكا و انگليس ذليل بوده و نوكري خود را به دشمن نشان مي‌دهند.
امام جمعه قزوين تاكيد كرد: امروز ما بايد همچون شهدا به گونه اي زندگي كنيم كه ديگران پس از مرگ ما بگويند ما شهادت مي‌دهيم كه تو اقامه كننده نماز و به دنبال برپايي عدالت هستي و بايد سيره عملي و رفتاري ما به گونه اي باشد كه ما را شيعه اهل بيت(ع) و اميرمومنان(ع) بدانند.
3013