۲۹ اسفند ۱۳۹۷، ۱۸:۵۳
کد خبر: 83250019
T T
۰ نفر
شرايط هوايي، مانع امداد بالگرد به سيل زدگان مانه سملقان شد

بجنورد- ايرنا- معاون امداد و نجات جمعيت هلال احمر خراسان شمالي گفت: مقرر بود يك فروند بالگرد امدادي براي انتقال اقلام مورد نياز سيل زدگان مانه و سملقاني از خراسان رضوي در اين استان به كار گرفته شود كه به علت شرايط نامناسب هوايي، زمين گير شد.

ابوالفضل محبان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: جاري شدن سيلاب در رودخانه ها، ارتباط تعدادي از روستاي شهرستان مانه و سملقان را قطع كرده است و عبور خودروها براي امداد رساني به سيل زدگان اين روستاها ميسر نيست.
وي افزود: البته با فروكش كردن نسبي سيلاب، عبور خودروهاي كمك دار با كمك ناوگان سنگين، در برخي از روستاها از جمله روستاها از جمله حاج غلامرضا يميق و يموق و كلاته ميرزا عباس و حسن آباد سيل، انجام شده است و حادثه ديدگان از اقلام امدادي هلال احمر بهره مند شدند اما دسترسي به ساير روستاها همچنان ميسر نيست.
وي تصريح كرد: شب گذشته سه تيم ارزياب و اكنون هفت تيم از هلال احمر به چند روستا اعزام و ارزيابي ها انجام شده است و در اين مناطق، 12 تخته چادر و اقلام غذايي توزيع شده است.
معاون امداد و نجات جمعيت هلال احمر خراسان شمالي تصريح كرد: به علت نبود دسترسي، ارزيابي درست ودقيق از روستاهاي دچار حادثه انجام نشده است.
به گزارش ايرنا، مديرعامل جمعيت هلال احمر استان و رئيس جمعيت هلال احمر شهرستان مانه و سملقان با چند تن از مديران استاني و شهرستاني براي بررسي ميداني در منطقه حضور دارند و همچنين تعداد ۱۰۰ تخته چادر و مواد غذايي به همراه تيم ها در منطقه آماده توزيع است كه به محض برقراري راه دسترسي امدادرساني به مردم منطقه انجام خواهد پذيرفت.
7185/ 6042