۲۹ اسفند ۱۳۹۷، ۱۶:۳۵
کد خبر: 83249937
T T
۰ نفر
مصدومان چهارشنبه آخر سال در آذربايجان غربي 26 درصد كاهش داشت

اروميه - ايرنا - رييس مركز مديريت حوادث و فوريت هاي پزشكي دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني آذربايجان غربي گفت: 219 نفر در حوادث روز چهارشنبه سوري استان مصدوم شدند كه 26 درصد نسبت به سال گذشته كاهش دارد.

باقر بهرامي روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با اشاره به اينكه اروميه با 79 نفر بيشترين تعداد مصدومان را داشت، افزود: بر اثر استفاده از مواد محترقه 20 نفر در مياندوآب، 18 نفر در خوي، 16 نفر ماكو و 14 نفر در سلماس مصدوم شدند.
وي اظهار داشت: علاوه بر اين 10 نفر در چايپاره، 9 نفر در شاهيندژ، هفت نفر در مهاباد، سه نفر در هركدام از شهرستان هاي نقده، پيرانشهر، پلدشت، چهارنفر در سردشت، 2نفر در اشنويه،6 نفر در هر كدام از شهرستان هاي شوط و بوكان، پنج نفر در چالدران و 14 نفر در تكاب در حوادث چهارشنبه آخر سال مصدوم شدند.
وي از كاهش 67 درصدي قطع عضو در آذربايجان غربي خبر داد و اضافه كرد: امسال فقط 2 مورد قطع دست در استان گزارش شد كه مربوط به 2 جوان 21 و 18 ساله است.
وي ادامه داد: هيچ فوتي در استان نداشتيم و بيشتر اين افراد از ناحيه دست و چشم و گوش مصدوم شدند و بيشترين نوع آسيب ها از نوع سوختگي بود.
رييس مركز مديريت حوادث و فوريت هاي پزشكي دانشگاه علوم پزشكي آذربايجان غربي بيان كرد:از اين تعداد 169 نفر مرد و باقي زن هستند.
بهرامي با قدرداني از تلاش نيروهاي امدادي در كمك به مصدومان چهارشنبه آخر سال تاكيد كرد: كاهش حوادث اين روز با همراهي مناسب خانواده ها ميسر شد و بايد از اين اهتمام همگاني قدرداني كرد.
به گزارش ايرنا طي روزهاي پاياني سال گذشته 394 نفر در آذربايجان غربي دچار آسيب ناشي از مـواد محترقه شدند كه 181 نفر از آنان را دانش آموزان، 78 نفر را افراد داراي شغل آزاد، 50 نفر را كودكان و بيش از 200 نفر را گروه سني 6 تا 18 سال تشكيل داده بودند؛ بيشترين نواحي آسيب ديده مصدومان حوادث چهارشنبه آخر سال در استان از ناحيه بدن و به ترتيب شامل دست، چشم و صورت بود.
8137/3072

سرخط اخبار استان‌ها