۲۷ اسفند ۱۳۹۷، ۱۶:۰۸
کد خبر: 83247889
T T
۰ نفر
رويكرد اجراي پروژه هاي عمراني به سمت اشتغالزايي است

كرمانشاه - ايرنا- معاون هماهنگي امور عمراني استاندار كرمانشاه گفت: رويكرد اجراي پروژه هاي عمراني در استان در سال جاري به سمت ايجاد اشتغال بود و اين رويكرد در سال 98 هم ادامه مي يابد.

به گزارش خبرنگار ايرنا؛ مهرداد سالاري روز دوشنبه در آخرين جلسه شوراي اداري استان كرمانشاه در سرسراي دولت استانداري، با تاكيد بر اينكه خروجي پروژه هاي عمراني در سطح استان بايد به سمت ايجاد شغل باشد، افزود: همه دستگاه هاي اجرايي استان و به ويژه شهرداري ها بايد در راستاي ايجاد اشتغال در حوزه عمراني تلاش كنند.
او درادامه با بيان اينكه امسال شهرداري هاي استان كرمانشاه وضعيت مالي خوبي نداشتند، دليل به وجود آمدن اين وضعيت را نوسانات اقتصادي و مشكلات مالي در كشور دانست و گفت: باوجود تنگناهاي مالي كمك هاي خوبي به شهرداري هاي استان كرمانشاه شد.
وي يادآوري كرد كه امسال اعتبارات خوبي به حوزه زيرساخت ها از محل اعتبارات ملي به استان اختصاص يافت كه در نوع خود بي سابقه است.
او به تزريق 15 ميليارد تومان اعتبار از محل صدور پروانه هاي ساخت و ساز به شهرداري هاي استان در سال جاري خبر داد و گفت: دولت امسال در چند مرحله به تقويت بنيه مالي شهرداري ها كمك كرد.
معاون هماهنگي امور عمراني استاندار كرمانشاه در ادامه بر استفاده از ظرفيت بخش خصوصي در راستاي ايجاد اشتغال، رونق اقتصادي و توسعه استان تاكيد كرد و تصريح كرد: اگرچه مديران دستگاه هاي اجرايي در جلسات بر اين امر توافق نظر دارند اما اظهار نظرهاي برخي از كارشناسان دستگاه ها در جلسات نشان مي دهد كه اين تفكر مديران بايد به بدنه دستگاه ها منتقل شود.
سالاري همچنين بر رعايت عدالت اجتماعي در اجراي طرح ها نيز تاكيد كرد و افزود: دولت به ازاي هر شهروندي در طول سال سرانه اي اختصاص مي دهد كه اين سرانه بايد به صورت عادلانه هزينه شود.
او تاكيد كرد كه در طراحي و اجراي پروژه ها بايد دقت شود و تصميمات درستي اتخاذ گردد و از اتلاف هزينه ها جلوگيري شود.
وي همچنين با بيان اينكه دستگاه هاي اجرايي بايد روند جذب سرمايه گذاري در استان را تسهيل كنند، گفت: زيرساخت هاي خوبي اكنون در استان وجود دارد كه مي تواند زيربناي جذب سرمايه باشد.
وي به در دست اجرا بودن طرح توسعه فرودگاه كرمانشاه نيز اشاره كرد و گفت: باند فرودگاه نياز به توسعه دارد و با پيگيري هاي استاندار كرمانشاه اين موضوع در دستور كار قرار گرفته است.
به گفته او اداره كل راه آهن استان كرمانشاه نيز به زودي فعاليت خود را در استان آغاز مي كند.
سالاري بر جذب اعتبارات عمراني در طول سال از سوي دستگاه هاي اجرايي تاكيد كرد و از مديران خواست جذب اعتبارات را به دقيقه 90 نيندازند.
معاون هماهنگي امور عمراني استاندار كرمانشاه همچنين در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به نزديكي به ايام نوروز، گفت: همه شهرداري ها و دهياري هاي سطح استان براي استقبال از مهمانان نورزي آماده هستند.
او گفت: همه تدابير لازم براي حضور مسافران نوروزي در استان كرمانشاه انديشيده شده است.
وي در ادامه سخنان خود از فرمانداران خواست بر مبادي ورودي شهرها نظارت بيشتري داشته باشند و از استقرار چادرها و كانكس هاي اضافي خودداري نمايند.
سالاري بر ارتقاي كيفيت خدمات سفرهاي نوروزي از سوي دستگاه هاي اجرايي تاكيد كرد و افزود: بايد تلاش كنيم بسترهاي سفري ايمن براي مسافران نوروزي در استان فراهم كنيم.
استان كرمانشاه 2 ميليون نفر جمعيت ساكن در 2 هزار و 600 روستا و 34 شهر دارد.
اين استان بيش از چهار هزار اثر تاريخي دارد كه از اين تعداد 2 هزار و 400 اثر در فهرست آثار ملي به ثبت رسيده است.
3033