۲۷ اسفند ۱۳۹۷، ۱۵:۲۵
کد خبر: 83247829
T T
۰ نفر
گام دوم انقلاب نقشه راه پیشرفت كشور است

زاهدان - ایرنا - استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینكه گام دوم انقلاب فصل الخطاب آحاد جامعه و مسئولان است گفت: بیانیه رهبر معظم انقلاب یك نقشه راه كامل و قابل اجرا برای همگان است به طوری كه راهبردهای آن فصل جدیدی از توسعه و پیشرفت را برای كشور رقم می ‌زند.

احمد علی موهبتی روز دوشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: روزهای پایانی سال 97 را در حالی می گذرانیم كه همه دشمنان سعی كردند با تحت فشار گذاشتن و محدود كردن، این نظام اسلامی از 40 سالگی عبور نكند اما انقلاب با عزت و سربلندی چهل ساله شد و مردم انقلابی ایران 40 سالگی انقلابشان را جشن گرفتند.
وی ادامه داد: چهل سالگی انقلاب به معنای فقدان مشكلات نیست چرا كه نظام اسلامی ایران از ابتدای شكل گیری درگیر هجمه ها و محدودیت های نظام سلطه بوده و استكبار و صهیونیست همچنان دست از توطئه و دسیسه علیه انقلاب اسلامی برنمی دارند با این حال ملت فهیم، مقاوم، امیدوار و تلاشگر ایران ثابت كردند در موضوعات مربوط به انقلاب، نظام و دولت در صحنه هستند و این ارزشمند است.
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: دستاوردهای شگفت انقلاب اسلامی در حالی به دست آمده كه دشمنان، جمهوری اسلامی ایران را چند سال تحت فشار جنگ تحمیلی و محاصره اقتصادی قرار دادند و به همین دلیل این دستاورد ها ارزشمند و خیره كننده است.
موهبتی تاكید كرد: با ورود به دهه پنجم انقلاب اسلامی منشوری ارزشمند از سوی مقام معظم رهبری در راستای پیشبرد اهداف نظام اسلامی ارائه شده كه راهبردهای آن فصل جدیدی از توسعه و پیشرفت را برای كشور رقم می ‌زند.
وی اظهار داشت: گام دوم انقلاب فصل الخطاب آحاد جامعه و مسئولان است و همه بخش ها به ویژه دانشگاهیان و اهالی علم باید در گشودن مرزهای دانش و دستیابی به تخصص های نوین و فناوری های روز راه پیشرفت كشور را هموارتر كرده و ظرفیت‌های نو را در كسب و كار، تولید ثروت و پیشبرد امور ایجاد كنند.
رئیس شورای اداری سیستان و بلوچستان بیان كرد: در بیانیه گام دوم، رهبر معظم انقلاب بر لزوم استفاده صحیح از ظرفیت های بومی و داخلی تاكید دارند و فرمودند با وجود اینكه در بسیاری از زمینه‌ها رتبه اول منطقه را داریم اما در استفاده از ظرفیت های بومی و داخلی دچار عقب‌ماندگی هستیم.
موهبتی افزود: ضروری است در راستای این منویات تلاش و ظرفیت‌های بالقوه و مغفول مانده سیستان و بلوچستان را شكوفا كنیم.
وی گفت: نگاهی گذرا به ظرفیت های بومی و بالقوه استان نشان می دهد كه سیستان و بلوچستان به لحاظ جایگاه استراتژیك به گونه ای است كه همه منافع ملی كشور به این منطقه گره خورده است و اگر بخواهیم از ایرانی بزرگ و یكپارچه حفاظت كنیم قطعا باید این استان نقش كلیدی در آن داشته باشد.
رئیس شورای تامین سیستان و بلوچستان اضافه كرد: مردم این استان مدافعان و محافظان كشور هستند و حضورشان در این منطقه حضوری استراتژیك و راهبردی است.
موهبتی گفت: سیستان و بلوچستان به عنوان استانی استراتژیك با ظرفیت های بالقوه در بخش‌های مختلف معدنی، كشاورزی، برخورداری از سواحل مكران و بندر چابهار می تواند با هم افزایی همه دولتمردان سند تمام نمای تحقق منویات ارزشمند مقام معظم رهبری باشد.
استاندار سیستان و بلوچستان اظهار داشت: بندر چابهار می تواند به عنوان كانون تحول هم برای این استان و هم كشور باشد.
موهبتی افزود: چابهار كانون توسعه محور شرق و غرب و توسعه مكران و بندر شهید بهشتی ارزانترین بندر برای ترانزیت و صادرات كالا است.
وی ادامه داد: بی تردید توسعه سواحل مكران از چشم‌اندازهای روشن و درخشان استان در آغاز دهه پنجم انقلاب خواهد بود كه با هم افزایی، مدیریت صحیح و اتصال ظرفیت‌ها، استقرار صنایع زنجیره ای، شیلات، صنایع غذایی، گلخانه ها و غیره به این مرحله برسد كه مركز استراتژیك تولید و تامین نیازهای كشور باشد.
استاندار با اشاره به ظرفیت مرزهای سیستان و بلوچستان گفت: در مرزهای این استان به ویژه مرز میلك، میرجاوه، جالق، كوهك، پیشین و ریمدان فرصت هایی بی بدیلی نهفته است كه باید فصلی نو و نگاهی نو به آن بیاندازیم.
موهبتی تاكید كرد: باید حاكمیت دولت بر مرز سایه بیندازد تا با استفاده از این مزیت ها نقش و سهم استان را در اقتصاد ملی و اصلاح ساختارها و تقویت بخش رسمی اقتصاد پیش ببریم.
وی ادامه داد: وقتی به بندری با تجهیزات مدرن و ظرفیت هشت و نیم میلیون تنی رسیده ایم باید نوع نگاه ما به كشورهای همسایه متفاوت باشد تا توجه كشورهای منطقه و سرمایه‌گذاران را به سیستان و بلوچستان معطوف كنیم.
وی گفت: علاوه بر این، موقعیت راهبردی استان در حوزه مرز دریایی و خشكی، كشاورزی، باغبانی به ویژه استعداد پرورش میوه های استوایی و گرمسیری، جاذبه های طبیعی، تاریخی و صنایع دستی بستر فوق العاده ای برای توسعه و آبادانی استان است كه انتظار داریم با اهتمام و توجه ویژه دولت بستر شكوفایی این استعدادها و تحقق منویات رهبر معظم انقلاب فراهم شود.
7316 **6081
۰ نفر