۲۷ اسفند ۱۳۹۷، ۱۴:۴۹
کد خبر: 83247778
T T
۰ نفر
42 گروه ایام نوروز از عرصه های طبیعی ایلام حفاظت می كنند

ایلام - ایرنا - فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام گفت: 42 گروه گشت زنی متشكل از نیروهای یگان حفاظت و اداره كل ایام تعطیلات نوروز عرصه های طبیعی و محل اتراق گردشگران نوروزی را مورد گشت و كنترل قرار می دهند.

سرهنگ غلامرضا فتحی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: 12 گشت موتوری، 15 گشت خودرویی و 15 گشت پیاده در قالب گروه های چهار نفره عرصه های طبیعی را در مدت حضور مردم در طیبعت حفاظت و حراست می كنند.
وی افزود: این كشیك های نوروزی از فردا و به صورت 24 ساعته آغاز شده و تا پایان تعطیلات و خروج كامل مردم از عرصه ها ادامه دارد.
فتحی یادآور شد: با توجه به برپایی چادر در عرصه ها توسط مردم نقاط پرتراكم شناسایی شده اند و كانكس هایی برای اقامت نیروهای گشت یگان حفاظت و منابع طبیعی و حضور مداوم آنها در بین گردشگران نصب شده است.
وی اضافه كرد: در طرح گشت نورزی علاوه بر نظارت بر حفظ و حراست از عرصه ها، مواردی چون فرهنگ سازی گردشگری طبیعت به صورت چهره به چهره و توزیع بسته های فرهنگی و بروشور با محوریت حفظ و نگهداری طبیعت نیز برای گردشگران انجام می گیرد.
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام با بیان اینكه نیروی انتظامی نیز در گشت زنی های طبیعی با تیم های منابع طبیعی در تامین نیرو و حفاظت از عرصه ها همكاری دارد، تاكید كرد: این گروه ها در تمام مناطق حتی نقاط كور استقرار می یابند.
وی از عموم مردم خواست ضمن حفاظت و حراست از عرصه های طبیعی و اجتناب ازموارد آسیب زا به طبیعت از جمله قطع و شكستن شاخ و برگ درختان، روشن كردن آتش در عرصه ها تخلف های مشاهده شده را به سامانه 1504 اطلاع دهند.
به گزارش ایرنا، تعطیلات نوروز 97 تعداد 10 الی 12 هزار چادر در 93 نقطه جمعیتی توسط گردشگران در عرصه های طبیعی دایر شد.
از گستره 2 میلیون هكتاری استان ایلام یك میلیون و 700 هزار هكتار آن را تشكیل داده است.
7172/6119