۲۷ اسفند ۱۳۹۷، ۱۰:۰۷
کد خبر: 83247310
T T
۰ نفر

بارندگی شدید سبب آبگرفتگی معابر مازندران شد

۲۷ اسفند ۱۳۹۷، ۱۰:۰۷
کد خبر: 83247310
بارندگی شدید سبب آبگرفتگی معابر مازندران شد

ساری- ایرنا - بیشتر مناطق شهری و روستایی مازندران از صبح امروز دوشنبه در پی شدت بارش شدید باران كه از شب گذشته شروع شده و همچنان ادامه دارد با آبگرفتگی معابر و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها مواجه هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، از شب گذشته علاوه بر كاهش محسوس دمای هوا كه در بعضی مناطثق تا 12 درجه گزارش شده ، بارش باران در مناطق جلگه ای و بارش برف در ارتفاعات همچنان در حال باریدن است .
آخرین گزارش های دریافتی حاكیست كه طغیان رودخانه در بخش هزارجریب شهرستان نكا در شرق مازندران مسیر تردد این منطقه را بست و در دیگر مناطق هم استان هم احتمال طغیان رودخانه و مسیل ها وجود دارد.
مازندران دارای 120 رودخانه بزرگ و كوچك است كه بیشتر این رودخانه ها از وسط شهرهای مختلف استان عبور می كنند.
مدیر كل مدیریت بحران استانداری مازندران در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینكه هنوز خسارتی از سیلاب و طغیان رودخانه ها گزارش نشده است، گفت: با توجه به بارش 67 میلی متری در مناطق شرق بویژه شهرستان های میاندرود و نكا شاهد طغیان رودخانه های این مناطق هستیم.
علی اصغر احمدی با بیان اینكه همه شهرهای مازندران با آبگرفتگی نسبتا شدید مواجه هستند، افزود : سطح آب رودخانه های بزرگ از جمله تلار در قائمشهر، تجن در ساری و بابلرود در بابل از حد معمول خود بالاتر آمده و خطر سرریز شدن و طغیان این رودخانه ها به داخل شهر زیاد شده است.
وی با بیان اینكه همه نیروهای امدادی در حالت آماده باش و یا مشغول تمیز كردن نهر ها و مسیل ها هستند، ادامه داد: به دلیل شدت وزش باد در برخی از مناطق شاهد شكسته شدن درختان و افتادن در داخل رودخانه ها هستیم.
احمدی وضعیت طغیان آب رودخانه ها در مسیر شهرهای سوادكوه شمالی را خطر ناك توصیف كرد و گفت: در حال حاضر طغیان رودخانه های محلی سبب مسدود شدن راه دسترسی به بخش هزارجریب نكا و بلده نور شده است.
هم اكنون بارش سنگین برف و مه غلیظ در مناطق كوهستانی استان مشاهده می شود.
بر اساس گزارش هواشناسی بیشترین سرعت باد از شب گذشته تا صبح امروز دشت ناز 97كیلومتر بر ساعت بوده است.
پیش بینی هواشناسی مازندران نشان می دهد كه با بارش باران در مناطق جلگه ای و بارش برف در ارتفاعات به همراه وزش باد تا صبح روز چهارشنبه به صورت پراكنده در استان ادامه دارد.
6990/1654
۰ نفر