۲۵ اسفند ۱۳۹۷، ۱۲:۳۸
کد خبر: 83245034
T T
۰ نفر

نشاط اجتماعي اولويت خدمات گردشگري گيلان است

۲۵ اسفند ۱۳۹۷، ۱۲:۳۸
کد خبر: 83245034
نشاط اجتماعي اولويت خدمات گردشگري گيلان است

رشت - ايرنا - مديركل ميراث فرهنگي ، صنايع دستي و گردشگري استان گيلان بيان كرد: اولويت برنامه هاي طرح ريزي شده در راستاي توسعه گردشگري داخلي و ايجاد نشاط اجتماعي است.

شهرود امير انتخابي روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: آنچه در نوروز امسال متفاوت از سال هاي پيش خواهد بود، بهره گيري از راهنمايان گردشگري بعنوان سفيران فرهنگي است.
دبير ستاد اجرايي خدمات سفر گيلان از راه اندازي و فعاليت 14 اقامتگاه بوم گردي در ايام نوروز 98 خبر داد و تصريح كرد: اين اقامتگاه ها با ظرفيت 280 نفر آماده پذيرايي از گردشگران و مسافران نوروزي هستند.
اميرانتخابي ادامه داد: كمترين اثر بر محيط زيست، بيشترين مزاياي اقتصادي براي مردم ميزبان، كمترين اثر بر فرهنگ هاي بومي و بيشترين احترام براي آنها و همچنين عالي ترين رضايت براي گردشگران از اهداف اصلي اقامت گاه هاي بوم گردي است.
امسال ظرفيت جديدي به نام بوم گردي، به ظرفيت هاي اقامتي و گردشگري استان اضافه شده و شرايط به گونه اي است كه بتوان از ظرفيت روستاها به عنوان ظرفيت كمتر شناسايي شده، استفاده شود و در كنار اين موضوع اقتصاد روستا متحول شده و با احياي فرهنگ ، آداب و رسوم فراموش شده در روستاها اين شرايط به اشتغال پايدار در مناطق روستايي منجر مي شود.
وي يادآور شد: اين استان پس از خراسان رضوي و مازندران سومين استان پرتردد كشور شناخته شده و امسال نيز با همه امكانات آماده پذيرايي از ميهمانان نوروزي است.
99 هتل ، 95 مجتمع تفريحي گردشگري و اقامتي ، 275 مجتمع پذيرايي بين راهي ، 32 هتل آپارتمان، يك هزار و 480 خانه مسافر ، 58 سفره خانه سنتي، 75 دفتر خدمات مسافرتي و يك تاكسي گردشگري در گيلان آماده خدمات رساني به گردشگران نوروزي هستند.
1881/2007