۲۴ اسفند ۱۳۹۷، ۱۵:۲۹
کد خبر: 83244269
T T
۰ نفر
تمركز سازمان بنادر برتوسعه صنعت گردشگري دريايي و اشتغال‌زايي

تهران- ايرنا- معاون مهندسي و توسعه امور زيربنايي سازمان بنادر و دريانوردي گفت: اين سازمان در يك سال و نيم گذشته با تمركز بر توسعه صنعت گردشگري دريايي و اشتغال‌زايي، 56 زيرساخت دريايي در شمال و جنوب كشور ايجاد كرد.

به گزارش روز جمعه ايرنا از تارنماي اطلاع رساني وزارت راه و شهرسازي، «محمدرضا الهيار» افزود: در يك سال و نيم گذشته تمركز ويژه‌اي بر توسعه زيرساخت‌هاي گردشگري داشتيم و با توجه به پنج هزار و 800 كيلومتر نوار ساحلي در كشور كه چهار هزار و 900 كيلومتر آن در جنوب است ظرفيت‌هاي بسيار خوبي علاوه بر بحث تجاري و شيلاتي، در گردشگري دريايي وجود دارد.
وي اظهارداشت: در همين زمينه در استان هرمزگان كه بيشتر بحث مسافري و دريايي را داريم، 56 زيرساخت گردشگري ايجاد شد كه در قالب اسكله يا پس كرانه است تا مسافران بتوانند از دريا راحت‌تر بهره ببرند.
معاون مهندسي و توسعه امور زيربنايي سازمان بنادر و دريانوردي خاطرنشان كرد: اين مساله در استان خوزستان در كارون، در استان بوشهر و همچنين در شمال كشور اتفاق افتاده و ساخت بزرگ ترين بندر مسافري دريايي در «چمخاله» شروع شده است، بسياري از بنادر اوايل سال 97 به بهره برداري رسيده‌اند و 10 نقطه را در استان هرمزگان و سواحل آن به بهره‌برداري رسانديم.
اللهيار در ادامه به فعاليت‌هايي كه در شمال كشور در توسعه صنعت گردشگري انجام شده،اشاره كرد و گفت: در شمال كشور كار در بندر تركمن در حال انجام است و در تالاب انزلي هم ساخت يك اسكله بزرگ 48 متري را در نظر داريم.
وي ادامه داد: در حوزه تجاري يك واحد پول يك نفر را مشغول به كار مي‌كند اما همان پول در بحث مسافرت دريايي مي‌تواند 6 ‌نفر را به كار بگيرد.
معاون سازمان بنادر و دريانوردي با يادآوري اين كه اين سازمان در ورود به حوزه مسافري هيچ منفعتي را در نظر نگرفته است، تصريح كرد: سازمان بنادر و دريانوردي هيچ كجا به دليل تاسيساتي كه در بنادر ايجاد كرده يك ريال هم دريافتي نداشته و آن را جزو مسئوليت‌هاي اجتماعي خود مي ‌داند.
اقتصام*3065** 1336