۲۳ اسفند ۱۳۹۷، ۸:۳۰
کد خبر: 83243051
T T
۰ نفر

21 هزار و 600 هكتار از اراضي كشاورزي مهاباد بيمه شد

۲۳ اسفند ۱۳۹۷، ۸:۳۰
کد خبر: 83243051
21 هزار و 600 هكتار از اراضي كشاورزي مهاباد بيمه شد

مهاباد - ايرنا - مدير صندوق بيمه محصولات كشاورزي مهاباد گفت: در سال زراعي جاري 21 هزار و 600 هكتار از مزارع اين شهرستان تحت پوشش بيمه محصولات كشاورزي قرار گرفته است.

انور ابراهيمي آذر روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: در اين مدت 2 هزار و 600 هكتار از باغات و 18 هزار هكتار از زمين هاي زراعي اين شهرستان زير پوشش بيمه محصولات كشاورزي قرار گرفته است.
وي با بيان اينكه فرصت بيمه كردن محصولات كشاورزي پايان يافته است، ادامه داد: پيش از اين 30 بهمن ماه 1397 آخرين فرصت براي بيمه محصولات كشاورزي بود كه بنا به پيشنهاد صندوق بيمه محصولات كشاورزي، اين فرصت 3 هفته تمديد شد تا كشاورزان اين شهرستان بتوانند با انگيزه و فرصت بيشتري نسبت به بيمه محصولات كشاورزي اقدام كنند.
ابراهيمي آذر به اهميت فراگير شدن پوشش بيمه اي در فعاليت هاي كشاورزي منطقه اشاره و بيان كرد: خطرپذيري فعاليت در بخش كشاورزي به علت وابستگي زياد آن به شرايط جوي، همواره مقوله پوشش بيمه محصولات كشاورزي در منطقه با اهميت كرده است كه نمونه بارز آن سرمازدگي سال قبل و خسارت آن بر باغداران بود.
وي اظهار داشت: صندوق بيمه محصولات كشاورزي در سال جاري 50 ميليارد ريال غرامت به كشاورزان و باغداران اين شهرستان به علت سرمازدگي پرداخت كرده است.
مدير صندوق بيمه محصولات كشاورزي مهاباد گفت: اين صندوق با هدف حمايت از كشاورزان تاسيس شده و محصولات كشاورزي را در برابر هر گونه خطري از جمله سيل، تگرگ، يخبندان، سرمازدگي و خشكسالي به 2 صورت عمومي و انفرادي بيمه مي كند.
به گزارش ايرنا، مهاباد داراي بيش از 80 هزار هكتار اراضي مستعد كشاورزي و باغي است؛ 62 هزار هكتار از مزارع مهاباد در سال زراعي گذشته به كشت محصولات مختلف اختصاص يافت كه 52 هزار هكتار آن به صورت ديم و مابقي به صورت آبي كشت شده بود.
9903/6185/7129