۱۳ آبان ۱۳۹۹، ۸:۵۰
کد خبرنگار: 1347
کد خبر: 84096397
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۲.۵ میلیارد ریال غرامت به کشاورزان مهابادی پرداخت شد

مهاباد- ایرنا- مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی مهاباد گفت: ۲۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال غرامت برای جبران خسارت محصولات کشاورزی این شهرستان به بهره‌برداران پرداخت شد.

انور ابراهیمی‌آذر روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه سال زراعی گذشته ۱۵ هزار و ۸۱۳ هکتار از مزارع این شهرستان زیر پوشش بیمه قرار گرفت، افزود: از ابتدای امسال نیز تاکنون ۲ هزار و ۲۷۵ هکتار از مزارع و باغ‌های این شهرستان زیرپوشش بیمه محصولات کشاورزی قرار گرفته است.

مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی مهاباد اظهار داشت: کشاورزان برای بیمه کردن محصولات زراعی خود تا ۱۵ آذرماه فرصت دارند.

وی با بیان اینکه باغداران این شهرستان تا  ۳۰ آذرماه فرصت دارند اراضی کشاورزی و باغی خود را بیمه کنند، ادامه داد: سال گذشته هزار و ۹۲۳ هکتار از باغات این شهرستان زیر پوشش بیمه قرار گرفت.

ابراهیمی آذر اضافه کرد: خطرپذیری فعالیت در بخش کشاورزی به علت وابستگی زیاد آن به شرایط جوی، همواره مقوله‌ای است که پوشش بیمه محصولات کشاورزی در منطقه را با اهمیت کرده است.

مهاباد دارای بیش از ۸۰ هزار هکتار اراضی مستعد کشاورزی و باغی است؛ ۶۲ هزار هکتار از مزارع مهاباد در سال زراعی گذشته به کشت محصولات مختلف اختصاص یافت که ۵۲ هزار هکتار آن به صورت دیم و مابقی به صورت آبی کشت شده بود.

صندوق بیمه محصولات کشاورزی با هدف حمایت از کشاورزان تاسیس شده است و محصولات کشاورزی را مقابل هرگونه خطر از جمله سیل، تگرگ، یخبندان، سرمازدگی و خشکسالی به ۲ صورت عمومی و انفرادی بیمه می‌کند.

براساس قانون برنامه ششم توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور ۵۶ درصد حق بیمه محصولات کشاورزی که کشاورزان مجاز به کشت آن هستند، توسط دولت پرداخت می‌شود و ۴۶ درصد حق بیمه را کشاورز می‌پردازد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha