۲۰ اسفند ۱۳۹۷، ۱۶:۰۰
کد خبر: 83239613
T T
۰ نفر
سفیر ایران در دمشق از سفر قریب الوقوع روحانی به سوریه خبر داد

تهران-ایرنا- جواد تركابادی سفیر ایران در دمشق روز دوشنبه از احتمال سفر قریب الوقوع حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران به سوریه خبر داد.

تركابادی در مصاحبه با شبكه خبری 'العهد' بر مواضع ثابت و قاطع ایران در دفاع از حق ملت و رهبری سوریه یعنی بشار اسد رئیس جمهوری قانونی آن و حفظ حاكمیت ملی این كشور بر خاك سوریه و مرزهایش تاكید كرد.
وی در پاسخ به سوالی درباره سفر قریب الوقوع روحانی به سوریه پس از سفر اخیر اسد به تهران نیز گفت: رهبران سوریه و ایران دائما در تماس و ارتباط هستند. به عقیده من سفر اخیر اسد به ایران، واقعا موفقیت آمیز و ثمربخش بود و عمق دوستی و رابطه خوب مسئولان جمهوری اسلامی ایران با مردم و رهبری سوریه را نشان داد. در واقع پیش بینی می كنیم كه این دیدارها و سفرها ادامه داشته باشد و در آینده نزدیك سفر (روحانی به سوریه) نیز انجام می شود.
وی در بخش دیگری از این مصاحبه، بر تداوم حمایت از مسئله فلسطین با وجود توطئه چینی ها و سازشكاری برخی از حكام عربی تاكید كرد.
تركابادی درباره منطقه امن در شمال سوریه نیز تصریح كرد: اصول ما در باره سوریه روشن و ثابت است. ما در كنار انتخاب مردم سوریه هستیم. آنها كسانی هستند كه سرنوشت خود را مشخص می كنند و این حق را از طریق حكومت مشروع خود به ریاست جمهوری بشار اسد دنبال می كنند. این موضع ثابت است و ما هرگز از آن عقب نمی نشینیم.
وی ادامه داد: معتقدیم كه سرنوشت ما، فرزندان این منطقه این است كه با مشكلات هرچند هم كه عمیق باشند، روبه رو شویم و آنها را پشت سر بگذاریم. آینده در پیش است و ما باید آن را با دستان خود بسازیم.
سفیر ایران در دمشق افزود: سوریه با پیروزی خود توانست خط امنیت و ثبات را برای سراسر این منطقه ترسیم كند. (دشمنان) با توطئه علیه سوریه بنا داشتند كه این كشور را وارد نزاع های داخلی، قومی، طائفه ای و مذهبی كنند و از این طریق به این منطقه كه مادر تمدن هاست ضربه بزنند؛ اما سوریه با پیروزی كه بدست آورد جلوی این هدف و طرح وحشیانه دشمن را گرفت.
تركابادی همچنین درباره تمایل بسیاری از كشورهای عربی و اسلامی برای سازش در برابر آمریكا و صهیونیست ها نیز گفت: برخی از حكام عربی معتقدند كه با این دیدگاه نادرست و فاسد و خوار كردن خود در برابر آمریكایی ها و صهیونیست ها می توانند در قدرت باقی بمانند و همچنان بر سرنوشت ملت هایشان سیطره داشته باشند، اما هرگز نخواهند توانست.
خاورم**9329**1586