۲۰ اسفند ۱۳۹۷، ۱۲:۵۷
کد خبر: 83239272
T T
۰ نفر

حجم روزانه پسماندهاي شهري اراك افزايش يافت

۲۰ اسفند ۱۳۹۷، ۱۲:۵۷
کد خبر: 83239272
حجم روزانه پسماندهاي شهري اراك افزايش يافت

اراك - ايرنا - سرپرست سازمان مديريت پسماند شهرداري اراك گفت: حجم روزانه پسماندهاي توليدي در اين كلانشهر در روزهاي اخير نسبت به قبل افزايش چشمگيري يافته است.

« حميدرضا قناتي» روز دوشنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: 330 تن پسماند روزانه در كلانشهر اراك توليد مي شود كه اين ميزان در روزهاي اخير به حدود 500 تن در روز رسيده و پيش بيني مي شود تا پايان سال هر روز 750 تن مواد زايد جامد دورريز مردم در هر روز توسط شهرداري جمع آوري شود.
وي بيان كرد: 600 نفر از نيروي پاكبان اين سازمان روزانه به مدت 14 ساعت در راستاي جمع آوري پسماندهاي شهري فعاليت دارند.
سرپرست سازمان مديريت پسماند شهرداري اراك ادامه داد: اين سازمان در خصوص ستاد استقبال از بهار با به كارگيري 700 نيرو و انجام يكهزار و 520 ساعت كار در مدت هفت روز، مسيرهاي ارتباطي شهر را پاكسازي كرده است.
قناتي اظهار داشت: تمام زمين هاي باير و خالي در سطح مناطق شهر اراك نيز از 10 روز گذشته پاكسازي شده و شستشوي بازار تاريخي اراك، سراها و گذرهاي آن با واتر جت و ماشين كف شور انجام شده است.
وي گفت: شستشو و گند زدايي مخازن سطح شهر و رنگ آميزي 560 مخزن با نماد نهال، افزايش ماشين هاي مكانيزه و خاور در سطح مناطق براي جمع آوري پسماندها در سطح شهر و رنگ آميزي گاري هاي دستي و پيش بيني تعويض تجهيزات انفرادي در 28 اسفندماه جاري از ديگر اقدام هاي اين سازمان در راستاي استقبال از بهار است.
سرپرست سازمان مديريت پسماند شهرداري اراك اضافه كرد: نيروهاي ستادي و اجرايي اين سازمان در ايام تعطيلات نوروز براي خدمت رساني به مسافران نوروزي حضور فعال دارند.
كلانشهر اراك مركز استان مركزي است و در اين منطقه بيش از 620 هزار نفر جمعيت زندگي مي كند.
3005/6013/