۱۸ اسفند ۱۳۹۷، ۱۳:۲۷
کد خبر: 83236694
T T
۰ نفر
تارنمای آمریكایی لوبلاگ : منافقین به آخر خط رسیده اند

تهران- ایرنا- تارنمای آمریكایی لوبلاگ در مطلبی با اشاره به اینكه اعضای بسیاری از مجاهدین خلق ( منافقین ) این گروهك را ترك كرده اند، نوشت: آنها نه تنها قادر به پیاده كردن هدف خود یعنی تغییر رژیم ایران نیستند، بلكه حتی نمی توانند به كمك اعضای باقی مانده خود بشتابند.

به گزارش روز شنبه ایرنا، 'مسعود خدابنده' مدیر برنامه راهبردی خاورمیانه كه مدت های طولانی برای ارائه راه حلی صلح آمیز برای انتقال اعضای مجاهدین خلق (منافقین) از عراق به آلبانی تلاش كرد و همسرش 'آنه خدابنده' در مطلبی با عنوان آیا مجاهدین خلق (منافقین) به آخر خط رسیده اند؟ افزودند: ارابه تغییر رژیم در ایران توسط جنگجویانی هدایت می شود كه متشكل از شخصیت های مختلف جدید و قدیمی است.
در ادامه مطلب درج شده در این تارنمای خبری تحلیلی می خوانیم: هدایت اصلی این سیاست برعهده كسانی است كه 40 سال پیش در پاسخ به انقلاب ایران ایجاد شد. این افراد در طول سال ها تجربیات مختلفی بدست آورده و هدف اصلی آن همواره نابود كردن جمهوری اسلامی ایران و جایگزینی آن با یك دولت طرفدار آمریكایی بوده است.
هدایت كنندگان اصلی ارابه تغییر رژیم ایران مبالغ هنگفتی برای پیشبرد این هدف پرداخت كرده اند. در میان مسافران این ارابه مجاهدین خلق (گروهك منافقین)، كه قبلا یك گروه تروریستی شناخته می شد و در حال حاضر به عنوان یك 'اپوزیسیون دموكرات' خود را معرفی می كند، 40 سال منتظر هدایت كنندگان اصلی این ارابه مانده اند و رانندگان اصلی ارابه تغییر رژیم ایران یعنی 'جان بولتون' مشاور امنیت ملی كاخ سفید و 'رودی جولیانی' وكیل مشاور دونالد ترامپ و همچنین تعدادی افراد با نفوذ دیگر هستند كه به طور جدی به سمت رویارویی با ایران گام برمی دارند.
اما با افزایش سرعت ماشین مذكور به سوی رویارویی با ایران، وحشت مخالفان دولت ترامپ بیشتر شده و به نظر می رسد مجاهدین خلق ( منافقین ) هم به آخر خطر رسیده اند و این خود می تواند نشانه توقف تمامی روند تغییر رژیم شود.
نخستین نشانه این امر به دست 'الی كلیفتون' خبرنگار آمریكایی حوزه پول در سیاست در مورد پرونده پرداخت بزرگ برملا شد؛ زمانی كه وی پرده از پرداخت مبلغ 165 هزار دلاری به بولتون برای حمایت از مجاهدین خلق (منافقین) به عنوان گروه اپوزیسیون خارج از كشور برداشت، ناگفته نماند بولتون تنها در رابطه با توئیتی كه در 'دفاع از یك گروه فشار ضد ایران علیه ایران هسته ای' (UANI اتحاد علیه ایران هسته ای) منتشر كرده بود، 40 هزار دلار گرفته بود.
حتی در حالی كه دولت ترامپ همراه با بولتون، ' بنیامین نتانیاهو' نخست وزیر رژیم صهیونیستی و ' محمد بن سلمان' ولیعهد عربستان سعودی برای جنگ علیه ایران تلاش می كنند، متوجه شده اند كه مجاهدین خلق (منافقین) دیگر برای ترساندن ایران مفید فایده نیست و در واقع، نگاهی به رفتار اخیر مجاهدین (منافقین) در آلبانی (مقر این گروهك) نشان می دهد این گروه شكست خورده با بحران داخلی درگیر است.
گزارش ها از داخل اردوگاه این گروهك در آلبانی نشان می دهد ستیزه جویان مجاهدین خلق (منافقین) هنوز تكنیك های مرگبار برای مبارزه كه در زمان صدام حسین در عراق آموزش دیده بودند از جمله بریدن گلو با چاقو، 'شكستن دست'، 'در آوردن چشم با انگشت' و 'بریدن' دهان باز' را تمرین می كنند.
اما آنها همچنان سعی دارند جلوی متلاشی شدن خود را بگیرند؛ از زمان انتقال این گروهك به آلبانی حدود یك هزار عضو این گروه را ترك كرده اند، این گروهك كه در زمان جنگ ایران و عراق در جبهه دشمن قرار داشت، حالا در نبود دیكتاتور عراق در 'تیرانا' پایتخت آلبانی فعال است.
مجاهدین (منافقین) ادعا می كنند در معرض حمله های رژیم جمهوری اسلامی قرار دارند و ایران قصد نابودی بقیه اعضای گروه را دارد. بنابراین این گروه نه تنها حتی قادر به پیاده كردن هدف خود یعنی تغییر رژیم نیستند، حتی نمی توانند به كمك اعضای باقی مانده خود بشتابند.
مجاهدین (منافقین) در قالب یك شیوه برده داری مدرن فعالیت دارند. حتی اعضائی هم كه این گروه را ترك می كنند، فقیر و بیچاره باقی مانده اند؛ زیرا پس از چند دهه خدمات وفادارانه، چیزی جز لباس هایشان برایشان باقی نمانده است. آنها ادعا می كنند كه اعضا خدمات خود را 'داوطلبانه' ارائه می دهند. اما مقدمه اعلامیه حقوق بشر سازمان ملل می گوید حقوق بشر محروم ناشدنی است ؛ یعنی هر كسی نمی تواند به هر دلیلی آن را رد كند و 'مریم رجوی' رهبر مجاهدین ( سركرده منافقین ) ، مسئول این رفتارها و تصمیم گیری ها است.
كمیساریای عالی سازمان ملل متحد براساس مقرارات بشردوستانه اعضای مجاهدین خلق ( منافقین ) را از عراق به آلبانی منتقل كرد. اما در هنگام ورود به آنها پناهندگی سازمان ملل متحد و مدارك هویت آلبانیایی داده نشد تا آنها اجازه سفر یا كار پیدا كنند. فقدان حق اقامت همچنین به این معنی است كه آنها نمی توانند حساب بانكی داشته باشند. آنها هیچگونه اسناد هویتی به جز كاغذ بی ارزشی كه به آنها برای پرواز از فرودگاه بین المللی بغداد به تیرانا داده شد، ندارند.
مریم رجوی تنها حالت ایده آلی كه می تواند برای اعضای گروهش به تصویر بكشد، رسیدن روزی است كه در تهران به رژه می پردازند. پس به همین دلیل ادعا می كند افرادش نیازی به پول یا اسناد هویتی ندارند.
به همین دلیل رجوی «پیروانش» را محكوم به زندگی در یك اردوگاه بسته كه قادر به زندگی مستقل نیستند، كرده و آنها را ابزاری برای رسیدن به اهداف خود قرار داده است. بنابراین مبارزه این گروه تقریبا برباد رفته است.
بی شك مجاهدین ( منافقین ) همچنان در حال انجام وظایف تبلیغاتی برای سعودی ها، اسرائیلی ها و آمریكایی ها برای پیشبرد فشار علیه ایران هستند. اما حتی این امر هم روز به روز غیرضروری تر می شود زیرا این سازمان هر روز بیش از پیش به شسكت نزدیك تر می شود.
'تارنمای لوبلاگ از نام جیم لوب سردبیر این تارنما، روزنامه نگار كهنه كاری كه گزارش های تحلیلی از سیاست خارجی واشنگتن در قبال خاورمیانه می نوشت گرفته شده است. این تارنما اولین وبلاگ برای دریافت جایزه 'آرتور راس' برای گزارش گیری و تجزیه و تحلیل مستقل از آكادمی دیپلماسی آمریكا در سال 2015 بود. این تارنما در سال 2008 راه اندازی شد و هدفش بیشتر تحلیل سیاست های اتخاذ شده از سوی واشنگتن در قبال تهران بود'.
اروپام**7276 ** 1546
۰ نفر