۱۸ اسفند ۱۳۹۷، ۰:۲۷
کد خبر: 83236065
T T
۰ نفر
شورای امنیت درباره مالیات بلوكه شده فلسطین تشكیل جلسه داد

نیویورك- ایرنا- شورای امنیت سازمان ملل متحد به درخواست كویت و اندونزی درباره مسدود شدن حق مالیاتی فلسطینی ها از سوی رژیم صهیونیستی، جلسه غیر علنی تشكیل داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جیسون گرینبلات نماینده ویژه آمریكا در مذاكرات و دستیار جرد كوشنر در طرح خاورمیانه در این نشست حضور یافته است.
به گفته استفان دوجاریك سخنگوی دبیركل سازمان ملل متحد، نیكلای ملادینف نماینده ویژه دبیركل در روند صلح خاورمیانه هم به صورت ویدئو كنفرانس به ارائه گزارشی در این زمینه خواهد پرداخت.
رژیم صهیونیستی تصمیم گرفته است 139 میلیون دلار از در آمدهای مالیاتی تشكیلات خودگردان فلسطین را مسدود كرده است.
این مبلغ جزیی از حقوق پرداختی به خانواده شهدا و اسرای فلسطینی بوده است.
'محمود عباس' رئیس تشكیلات خودگردان فلسطین هم اعلام كرده بود: فلسطین هیچ اموال ناقصی را از اسرائیل دریافت نخواهد كرد و در این زمینه به هر نهادی برای مجازات اسرائیل و بازخواست آن مراجعه خواهد كرد.
به موجب پروتكلی اقتصادی پاریس امضا شده میان فلسطین و رژیم صهیونیستی در سال 1994، تل آویو مالیات بر كالاهایی كه از گذرگاه های سرزمین های اشغالی انتقال می یابند را جمع آوری و ماهیانه به تشكیلات خودگردان تحویل می دهد.
رژیم صهیونیستی پیش از این تشكیلات خودگردان را برای توقف پرداخت حقوق ماهیانه خانواده های شهدا و اسرای فلسطینی تحت فشار قرار داده بود، اما تشكیلات این امر را رد كرده است.
سازمان همكاری اسلامی هم در بیانیه ای ضمن محكوم كردن تصمیم رژیم صهیونیستی در قطع حقوق خانواده شهدا و اسرای فلسطینی، این اقدام را به «مثابه غارت اموال ملت فلسطین و راهزنی» دانسته بود.
اروپام*1429

سرخط اخبار جهان