۱۳ اسفند ۱۳۹۷، ۱۳:۵۱
کد خبر: 83230792
T T
۰ نفر

خيابان هاي شيراز از وجود معتادان پاكسازي مي شود

۱۳ اسفند ۱۳۹۷، ۱۳:۵۱
کد خبر: 83230792
خيابان هاي شيراز از وجود معتادان پاكسازي مي شود

شيراز- ايرنا- دبير شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر فارس گفت: با اجراي طرح فوق العاده از سه شنبه 14 اسفند جاري، تمام معتادان متجاهر از سطح شهر شيراز جمع آوري و به مركز ماده 16 و ساير مراكز پيش بيني شده منتقل مي شوند.

به گزارش ايرنا، محمدرضا ابراهيمي، دوشنبه در جمع خبرنگاران در شيراز افزود: اجراي اين طرح كه با مجوز ستاد مبارزه با مواد مخدر كشور انجام مي شود تا پايان ارديبهشت 98 ادامه خواهد داشت.
وي هدف از اجراي اين طرح را ساماندهي معتادان متجاهر و رفاه حال شهروندان و ميهمانان نوروزي دانست و ادامه داد: بر اين اساس، معتادان جمع آوري شده به مركز نگهداري، درمان و كاهش آسيب معتادان موضوع ماده 16 و مراكز اقامتي درمان در قالب تبصره 2 ذيل ماده 16 قانون مبارزه با مواد مخدر اعزام و تمام اقدامات درماني، آموزشي، بهداشتي و تربيتي براي آنها اجرا خواهد شد.
دبير شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر فارس گفت: البته ساماندهي اين افراد تنها به ايام نوروز محدود نمي شود و در طول سال نيز اين كار انجام مي شود.
ابراهيمي اظهار داشت: شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر فارس بر اساس دستور ستاد مبارزه با مواد مخدر كشور پس از ايجاد هماهنگي هاي درون استاني بين دستگاه هاي ذي ربط از جمله دستگاه قضايي، بهزيستي، نيروي انتظامي، فرمانداري و سازمان هاي مردم نهاد، اقدام به ساماندهي معتادان متجاهر و كارتن خواب خواهد كرد.
وي بيان كرد: با توجه به جايگاه شهر شيراز و ظرفيت هاي اين كلانشهر در زمينه گردشگري، ضرورت دارد كه تمام دستگاه هاي متولي در زمينه حل ريشه اي مشكلاتي از اين دست همكاري كنند و اعتبار در نظر بگيرند.
معتادان متجاهر به افرادي گفته مي شود كه جسورانه و بدون توجه به عواقب كار، به صورت علني اقدام به مصرف مواد مخدر در اماكن عمومي مي كنند و اغلب مكان سكونت مشخصي ندارند.
مركز ماده 16 با هدف جمع آوري، ساماندهي و درمان معتادان متجاهر راه اندازي شده و در اين مركز معتادان متجاهر و بدون مكان كه با حضور در شهر، چهره نازيبايي به شهر مي دهند، نگهداري مي شوند.
6122 /1876