۱۳ اسفند ۱۳۹۷، ۱۳:۱۴
کد خبر: 83230713
T T
۰ نفر

نامزدهای نهایی جایزه ادبی هفت اقلیم معرفی شدند

۱۳ اسفند ۱۳۹۷، ۱۳:۱۴
کد خبر: 83230713
نامزدهای نهایی جایزه ادبی هفت اقلیم معرفی شدند

تهران-ایرنا- دبیرخانه هشتمین دوره جایزه ادبی «هفت اقلیم» نامزدهای نهایی این جایزه در دو بخش مجموعه داستان و رمان را اعلام كرد.

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا، نامزدهای هشتمین دوره جایزه ادبی «هفت اقلیم» در دو بخش مجموعه داستان و رمان از بین 175 رمان و 95 مجموعه داستان رسیده به دبیرخانه این جایزه ادبی اعلام شدند.
داوری بخش مجموعه داستان این دوره از جایزه هفت اقلیم به عهده ناهید طباطبایی، علی خدایی و غزل مصدق بود، در بخش رمان نیز رضا جولایی، احمد آرام و رضا زنگی آبادی گروه داوران را تشكیل دادند.
به گزارش دبیرخانۀ هشتمین دورۀ جایزه ادبی هفت اقلیم فهرست نامزدهای نهایی بخش مجموعه داستان به ترتیب الفبا چنین است: «خاطرات یك دروغگو» نوشته نسیم وهابی از نشر مركز، «روی خط چشم» نوشته پیمان هوشمند زاده از نشر چشمه، «زخم شیر» نوشته صمد طاهری از نشر نیماژ، «زن غمگین» نوشته محسن عباسی از نشر نی و «شكارچیان در برف» نوشته نسیبه فضل الهی از نشر ثالث.
نامزدهای نهایی بخش رمان نیز به این شرح اعلام شده‌اند: «بند محكومین» اثر كیهان خانجانی از نشر چشمه، «تهرانی‌ها» اثر امیرحسین خورشیدفر از نشر مركز، «راهنمای مردن با گیاهان دارویی» اثر عطیه عطارزاده از نشر چشمه، «سرزمین عجایب» اثر جعفر مدرس صادقی از نشر مركز، «غروب‌دار» اثر سمیه مكیان از نشر چشمه.
آیت دولتشاه دبیر جایزه هفت اقلیم، اعلام كرد: برگزیدگان نهایی این دوره از جایزه هفت اقلیم طی مراسمی در روزهای پایانی اسفندماه سال 1397 معرفی خواهند شد.
بر اساس این گزارش زمان و مكان برگزاری اختتامیه جایزه، به زودی اعلام می‌شود.

** جایزه ادبی هفت اقلیم در یك نگاه
جایزه ادبی هفت اقلیم در سال 1388 توسط عده‌ای از نویسندگان مستقل ایران با دبیری آیت دولتشاه آغاز به كار كرد. این جایزه در ابتدا به داستان‌های كوتاه منتشر نشده اختصاص داشت اما بعد از یك دوره مقدماتی داستان كوتاه، جوایز آن به كتاب‌های منتشر شده اختصاص یافت.
هدف از برگزاری جایزه ادبی هفت اقلیم ارج نهادن به ادبیات اصیل ایرانی و توجه به آثار شاخص و ارزشمند زبان فارسی، اعلام شده است كه با تكیه بر زبان، بومیت و فرهنگ ایرانی خلق شده باشند، به گفته موسسان این جایزه، جایزه ادبی هفت اقلیم تلاش دارد كه ادبیات داستانی را خارج از تقسیم‌بندی‌ها و گروه‌بندی‌های رایج ادبیات و به صورت ملی مورد بررسی قرار دهد.
این جایزه در دو بخش اصلی «رمان» برگزیده و «مجموعه داستان» برگزیده و دو بخش جنبی «رمان نویسندگان كتاب اولی» و «داستان كتاب اولی» برگزار می‌شود. بخش‌های اصلی جایزه آثاری را در بر می‌گیرد كه طی چند مرحله داوری بیشترین امتیاز را دریافت كرده باشند. در بخش‌های جنبی، كتاب‌های برگزیده از بین كتاب‌های هم‌رده كه كتاب اول نویسنده باشند انتخاب و رتبه كل كتاب هم در میان آثار رسیده اعلام می‌شود.
فراهنگ**9211**3009
۰ نفر