۱۲ اسفند ۱۳۹۷، ۲۲:۲۷
کد خبر: 83230074
T T
۰ نفر

فرماندار: بارانداز راه آهن آستارا تكميل شود

۱۲ اسفند ۱۳۹۷، ۲۲:۲۷
کد خبر: 83230074
فرماندار: بارانداز راه آهن آستارا تكميل شود

آستارا - ايرنا - فرماندار آستارا از دستگاه هاي متولي خواست، براي تكميل بارانداز راه آهن اين شهرستان با جديت همكاري كنند.

به گزارش خبرنگار ايرنا حسن رستم زاد عصر يكشنبه در بازديد از راه آهن آستارا افزود: وسعت بارانداز حدود 60 هكتار است و راه اندازي پايانه غله و نفت در آن، در دستور كار پيمانكار طرح قرار دارد.
وي اضافه كرد: مطالبات مردم از محل تملك اراضي كشاورزي مسير راه آهن، به صورت كامل پرداخت شود و دستگاه هاي متولي جهت تامين مصالح طرح مشاركت كنند.
وي بيان كرد: مصالح طرح تعريض محور آستارا-اردبيل صرف بارانداز راه آهن مي شود و بيش از 90 درصد مرحله نخست راه آهن آستارا تكميل شده است.
رستم زاد گفت: روزانه 25 واگن كالا از راه آهن آستارا صادر و وارد مي شود و گسترش همكاري هاي اقتصادي بين كشورهاي اروپايي و آسياي ميانه از هدف هاي راه آهن آستارا-آستاراست.
فرماندار آستارا افزود: تجار و فعالان اقتصادي خارجي نيز ظرفيت هاي آن را ارزيابي مي كنند و با توجه به تاكيد دولت بر تكميل راه آهن آستارا-آستارا، بايد مشكلات جزئي آن برطرف شود.
مرحله نخست طرح ريلي اتصال آستاراي ايران به آستاراي آذربايجان، فروردين ماه امسال با حضور مقام هاي دو كشور در شهرستان آستارا افتتاح شد.
شهرستان مرزي بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعيت در شمال غربي استان گيلان و نوار مرزي جمهوري آذربايجان، سومين مرز پرتردد كشور است و سالانه نزديك به 800 هزار مسافر داخلي و خارجي از آن تردد مي كنند.
7105 / 7124/2007

سرخط اخبار استان‌ها