۱۲ اسفند ۱۳۹۷، ۱۶:۳۸
کد خبر: 83229722
T T
۰ نفر
امسال آنفلوآنزاي حاد پرندگان در كشور گزارش نشده است

تهران- ايرنا- مديركل دفتر حيات وحش و آبزيان آبهاي داخلي سازمان محيط زيست با اشاره به كاهش چشمگير شيوع بيماري هاي حيات وحش از جمله طاعون نشخواركنندگان دام هاي كوچك نسبت به سال هاي گذشته گفت: از ابتداي امسال تاكنون هيچ موردي از آنفلوانزي حاد پرندگان در حيات وحش گزارش نشده است.

به گزارش يكشنبه گروه علمي ايرنا از سازمان حفاظت محيط زيست، «مجيد خرازيان مقدم» در دومين جلسه ارائه گزارش هاي پايش بيماري هاي حيات وحش در استانها با تاكيد بر نظارت بر تردد و واكسيناسيون دام هاي اهلي در داخل و مجاور مناطق تحت حفاظت شده، افزود: سامانه هشدار سريع بيماري هاي حيات وحش به صورت پايلوت در استان البرز راه اندازي شد.
وي به ايجاد قرنطينه حيات وحش در استان‌هاي گلستان، فارس و سيستان و بلوچستان بر اساس برنامه ريزي و هماهنگي قبلي با ستاد پيشگيري و كنترل بيمارهاي حيات وحش اشاره كرد و گفت: امسال هماهنگي هاي منسجم ستادي و استاني و اجراي دستورالعمل هاي مرتبط و پايش هاي منظم و مستمر در مناطق تحت مديريت سازمان و همچنين همكاري هاي به موقع با ادارات كل دامپزشكي استانها صورت گرفته است.
مقدم تصريح كرد: با توجه به گزارش ‌هاي اخذ شده شيوع بيماري هاي حايز اهميت در حيات وحش از جمله طاعون نشخواركنندگان دام هاي كوچك كاهش چشمگيري نسبت به سالهاي گذشته داشته است، همچنين امسال (1397) تاكنون هيچ گونه موردي از آنفلوانزي حاد پرندگان در حيات وحش كشور گزارش نشده است.
در ادامه اين جلسه گزارش هاي استاني در خصوص پيشگيري و كنترل بيماري آنفلوانزاي فوق حاد پرندگان در حيات وحش و گزارش‌ هاي پيشگيري و كنترل بيمارهاي واگير دامي در حيات وحش ارائه شد.
علمي 9014** 1055
۰ نفر