۱۰ اسفند ۱۳۹۷، ۱۹:۱۷
کد خبر: 83227234
T T
۰ نفر

نمازجمعه شهرستان هاي استان اصفهان

۱۰ اسفند ۱۳۹۷، ۱۹:۱۷
کد خبر: 83227234
نمازجمعه شهرستان هاي استان اصفهان

اصفهان -ايرنا- ملت داراي ايثار و شهادت موفق است، خانواده هاي نيازمند را فراموش نكنيم و ديدار رهبري و بشار اسد موجب ناكامي دشمن شد از جمله محور سخنان امامان جمعه در نمازجمعه اين هفته شهرستان هاي استان اصفهان است.

**ملتي كه فرهنگ ايثار و شهادت دارد موفق خواهد بود
امام جمعه نايين گفت : ملتي كه فرهنگ ايثار، مقاومت و شهادت داشته باشد همواره پيروز و موفق خواهد بود.
به گزارش ايرنا، حجت الاسلام و المسلمين سيد علي سجادي در نماز جمعه نايين در رواق فاطميه امامزاده سلطان سيدعلي(ع) با اشاره به ديدار هفته گذشته رهبر معظم انقلاب و رئيس جمهوري سوريه اظهارداشت: كشور دوست و برادر سوريه كه در طول هشت سال اخير درگير بحران هاي مختلف از سوي مستكبران براي شكستن خط مقاومت بود با رشادت ملت، ارتش و مدافعان حرم تمام توطئه هاي آنان را نقش برآب كرد.
امام جمعه نايين تاكيد كرد: جمهوري اسلامي ايران امروز با هدايت رهبري فرزانه روز به روز در منطقه موفق تر مي شود.
وي اظهارداشت: كميته امداد امام خميني(ره) به واسطه شناختي كه از جامعه نيازمند جامعه دارد كمك هاي مردمي را به جا خرج مي كند و مردم به اين نهاد كمك كنند.
7136
** خانواده هاي نيازمند را فراموش نكنيم
نماينده ولي فقيه در شهرستان و امام جمعه كاشان از مردم خواست تا فقرا و خانواده هاي نيازمندي را كه توانايي مالي تامين مايحتاج شب عيد را ندارند، مد نظر قرار داده و دلخوشي ها را با يكديگر تقسيم كنند.
آيت الله عبدالنبي نمازي در خطبه هاي نماز جمعه كاشان يكي از ويژگي هاي اهل ايمان را سخاوت دانست و گفت: اهل بخل در جبهه كفر هستند زيرا مومن نماد صفات خداوند است و بايد از وجود چنين موجودي بركت جاري شود.
وي، بي نيازي خداوند سبحان به انفاق را يادآور شد و افزود: انفاق براي خود مردم است و بايد از بهتريني كه در توان داريم با حفظ حرمت و در راه رضاي خدا انفاق كنيم؛ اگر هر خانواده برخورداري نسبت به تامين نياز يك خانواده اهتمام بورزد، نياز همه در آستانه سال جديد برطرف مي شود.
نماينده ولي فقيه در شهرستان كاشان با تبريك ميلاد حضرت فاطمه زهرا (س) به مسلمانان، ايشان را برخوردار از همه فضليت ها و الگويي كامل از جمله در عبادت، پاكدامني، ايمان، همسرداري، خانه داري و فرزند پروري براي دختران و زنان جامعه اسلامي برشمرد و از بانوان جامعه اسلامي خواست تا رفتار و كردار خود را بر محور ايشان قرار دهند.
وي با اشاره به هشتم اسفند، روز امور تربيتي بيان كرد: خانواده، آموزش و پرورش و دانشگاه به عنوان كانون هاي اصلي پرورش كودكان، دانش آموزان و دانشجويان بوده و نوجوانان و جوانان خروجي عملكرد آنها هستند.
آيت الله نمازي اضافه كرد: اگر پدران و مادران، آموزگاران و استادان مسووليت و وظيفه خود را درست انجام دهند، افرادي صالح پرورش مي يابد و جامعه اسلامي مشكلي نخواهد داشت.
وي چهاردهم اسفند، سالروز تشكيل كميته امداد امام خميني (ره) به عنوان يكي از دستاوردهاي انقلاب اسلامي را نيز مورد اشاره قرار داد و از امام راحل و مقام معظم رهبري براي راه اندازي و تداوم فعاليت اين نهاد براي پوشش و كمك به خانواده ها، دانش آموزان و دانشجويان نيازمند قدرداني كرد.
امام جمعه كاشان همچنين به مناسبت 15 اسفند روز درختكاري اشاره كرد و گفت: سه عنصر آب به عنوان مايه حيات، زمين به عنوان محل توليد و اشتغال و درخت و فضاي سبز در زندگي انسان اثرگذار است كه بايد مورد توجه ويژه قرار بگيرد.
آيت الله نمازي در ادامه خطاب به مسوولان فرهنگي و امنيتي، مهترين نياز كشور و كاشان را حفظ وحدت، امنيت و آرامش دانست و تشريح كرد: رسانه هاي صهيونيستي تلاش دارند تا ايران را بحران زده نشان دهند و در اين زمينه از موضوع هاي گوناگون بهره مي گيرند.
وي برگزاري انتخابات و كنسرت هاي موسيقي را از جمله اين موضوع ها برشمرد و افزود: همه هدف دشمن ايجاد خدشه وارد كردن به وحدت بين اقشار مردم و مسوولان بوده كه بايد مراقب باشيم تا اين مسائل موجب اختلاف نشود.
نماينده ولي فقيه در شهرستان كاشان تصريح كرد: 1700 نفر در كاشان و بيش از 200 هزار نفر جوان در كشور شهيد شدند اما گاهي در برگزاري كنسرت ها ابزارهايي استفاده و رفتارهايي مشاهده مي شود كه در شان شهداي ما نيست.
وي عنوان كرد: اميد دشمن به دامن زدن بر همين اختلاف هاي كوچك دروني است كه البته تا كنون نتوانستند غلطي بكنند.
آيت الله نمازي همچنين در ادامه خطبه ها به سخنراني هاي هفته گذشته مقام معظم رهبري از جمله در ديدار مردم كرمان و بشار اسد، رييس جمهوري سوريه و بازتاب هاي ملي و بين المللي آنها اشاره كرد.
8123
** ديدار رهبري و بشار اسد موجب ناكامي دشمن شد
امام جمعه موقت اردستان گفت: ديدار پر معناي رييس جمهوري سوريه با رهبري معظم انقلاب موجب ايجاد سرور و غرور در بين دوستان و ناكامي و شكست براي دشمنان به ويژه رژيم اشغالگر صهيونيستي بود.
حجت الاسلام سيد مهدي موسوي در خطبه هاي نماز جمعه اردستان افزود: كشور سوريه در دوران جنگ تحميلي دوست و يار ما بود؛ زماني كه همه دشمنان مي گفتند بشار بايد برود، رهبري فرمودند بايد بماند و چنين شد كه دشمنان را ناكام كرد.
وي همچنين با اشاره به ديدار مردم كرمان و رهبري معظم انقلاب بيان كرد: ايشان در اين ديدار فرمودند كه دشمن تلاش دارد تا ما را نااميد و چنين القا كند كه بدون آنها توان آب خوردن هم نخواهيم داشت اما پيام شهيدان ايستادگي و در نهايت پيروزي است؛ هر چند برخي فريب خورده و القاي دشمن در آنها اثر داشته باشد.
وي پيام شهيدان را برداشته شدن اندوه از بين مسلمانان با ترس از خدا عنوان كرد و ادامه داد: مردم ما هم اهل شجاعت هستند و در 22 بهمن هم وارد ميدان شده و شعار مرگ بر استكبار سردادند كه مسوولان هم بايد در برابر دشمن مستحكم ايستاده و با ياري خدا و پشتيباني مردم كارها را پيش ببرند.
موسوي به در پيش بودن سال نو اشاره كرد و از مردم خواست تا در خريدهاي نوروزي به فكر تامين نيازهاي خانواده هاي كم برخوردار نيز باشند.
7431/8123
** منابع طبيعي مورد توجه قرار گيرد
امام جمعه آران و بيدگل گفت: منابع طبيعي به عنوان ثروت هاي خداداي براي بشر است كه آسيب وارد شدن به آن زندگي بشر را تحت تاثير قرار مي دهد و بايد مورد توجه بيشتر باشد.
آيت الله سيد محمد موسوي در خطبه هاي نماز جمعه آران و بيدگل افزود: امروز بيابان زايي، آلودگي هاي زيست محيطي و كمبود آب از دغدغه هاي مهم جامعه بشري است كه عامل ايجاد آن سبك نادرست زندگي انسان ها مي باشد و بايد چاره اي براي آن انديشيده شود.
وي با اشاره به بيانات مقام معظم رهبري مبني بر تبديل فرهنگ منابع طبيعي به معارف عمومي بيان كرد: براي حفظ منابع طبيعي كشور بايد نهضت فراگيري راه اندازي شود كه اين كار نياز به اراده ملي دارد و با كمك همگان مي توان كشور را سرسبز نگه داشت.
امام جمعه آران و بيدگل در ادامه بروز قطحي نزديك به ۱۱۰ سال پيش در كشور را يادآور شد و تصريح كرد: علت اصلي آن توطئه هاي انگليسي بود كه به احتكار كالا در ايران و قحطي شديد منجر شد.
وي افزود: بايد از اين رويدادهاي تاريخي درس عبرت بگيريم و مسائلي مانند بازار گوشت با نظم درست مديريت شود.
آيت الله موسوي در ادامه به طرح لايحه هاي مربوط به پذيرش قوانين گروه ويژه اقدام مالي (FATF) در مجمع تشخيص مصلحت نظام اشاره كرد و گفت: شواهد نشان مي دهد كه اين قوانين استعماري است و نياز به بررسي بيشتر دارد.
امام جمعه آران و بيدگل همچنين با اشاره به سخنان رهبري معظم انقلاب، راه نجات كشور را اجراي سياست هاي اقتصاد مقاومتي برشمرد و اضافه كرد: مسوولان كشور بايد نگاه به داخل داشته باشند و بدانند كه دشمنان دلسوز ما نيستند.
7472/8123
**جوان گرايي براي پيشرفت كشور لازم است
امام جمعه تيران و كرون گفت: جوان گرايي و اعتماد به اين قشر و استفاده از نيروهاي كارآمد براي پيشرفت و توسعه كشور لازم است.
به گزارش ايرنا، حجت الاسلام و المسلمين حسين رشيديان در نماز جمعه تيران با اشاره به بيانيه گام دوم انقلاب افزود: كشور براي پيشرفت و كاهش دغدغه ها نيازمند انتخاب جوانان متعهد براي حوزه هاي مختلف كاري و بستر سازي براي حضور آن ها در اجتماع و فعاليت هاي اقتصادي است.
وي بيان كرد: نيروي با نشاط و با انگيزه جواني فرصت هاي خوبي را براي فعاليت در عرصه هاي مختلف فراهم مي كند و تحقق عدالت و تامين نيازها با بهره گيري از ظرفيت جوانان امكان پذير است.
امام جمعه تيران ادامه داد: براي افزايش بهره وري در كار نيازمند فعاليت هاي ويژه در اين حوزه است كه انتخاب و انتصاب افراد شايسته در پست هاي مسئوليتي از جمله اقدامات اساسي در خدمت رساني بيشتر به مردم است.
وي با اشاره به عف رهبري براي 65 هزار نفر از زندانيان جرايم غيرعمد گفت: چنين اتفاقي به كاهش جمعيت زندان ها منجر شده و هزينه هاي زندان هاي كشور را كاهش داد.
حجت الاسلام رشيديان استفاده از قوانين جايگزين براي حبس را لازم دانست و گفت: حبس افراد بدهكار و جرائم غيرعمد براي كشور هزينه دارد و با مجازات جايگزين و بستر سازي براي پرداخت بدهي و جبران خطا علاوه بر كاهش هزينه ها به كاهش مشكلات اجتماعي ناشي از زندان كمك مي كند.
/6026/7131