۱۰ اسفند ۱۳۹۷، ۱۴:۰۶
کد خبر: 83226986
T T
۰ نفر
نقش رسانه ها در ارتقای فرهنگ عمومی كم نظیر است

مهاباد - ایرنا - فرماندار سردشت گفت: رسانه ها با اطلاع رسانی دقیق و به موقع نقش مهمی در جهت ارتقای فرهنگ عمومی جامعه برعهده دارند.

اقصی نخشی پور روز جمعه در نشست با اصحاب رسانه این شهرستان اظهار داشت: رسانه ها با ورود به موقع به مسایل و بازتاب اصولی و حرفه ای آن مانع از شایعه پراكنی در سطح جامعه شده و همسو با توسعه برای ارایه خدمات بهینه در جهت رفع مشكلات واقعی و پیشرفت تلاش كنند.
وی با قدردانی از حضور رسانه ها در برنامه های گرامیداشت دهه مبارك فجر و بازتاب گسترده آن گفت: رسانه ها با انعكاس دستاوردها و خدماتی كه دستگاه های اجرایی و خدماتی در این شهرستان انجام می دهند، قادر هستند یك نوع انسجام و همدلی را در بین مردم ایجاد كنند كه این اقدام موجب تشویق مسوولان به خدمات بیشتر و در نهایت سبب بروز آرامش فكری در جامعه می شود.
وی اضافه كرد: توانمندی خاصی به لحاظ نیروی انسانی تحصیلكرده و متخصص در سطح شهرستان وجود دارد كه باید با همكاری و همدلی جمعی، جهشی همه جانبه در سایر محورها و شاخص های توسعه به وجود آورد.
فرماندار سردشت با اشاره به پتانسیل های گردشگری این شهرستان افزود: رسانه ها نقش تعیین كننده ای در توسعه گردشگری دارند و می توانند اثرگذاری بیشتری در جامعه در این راستا داشته باشند.
نخشی پور با اشاره به برخی برنامه های در دست اجرا برای كاهش بیكاری در این شهرستان افزود: پیگیری ارتقای وضعیت معیشت روستاییان و مرزنشینان بر پایه برنامه های كشاورزی، دامداری، ارایه تسهیلات اشتغالزایی و توسعه بازارچه های مرزی از جمله این برنامه هاست.
وی همچنین آسفالت و تعریض جاده خاكی دهستان آلان، بهسازی محور ساوان به آلواتان، ادامه جاده سردشت - بوكان، رفع مشكل نقدینگی شهرك صنعتی و رفع نواقص مرزی در جهت اشتغالزایی در این شهرستان را از دیگر اقدامات در دست اجرا در راستای توسعه این شهرستان عنوان كرد.
به گزارش ایرنا، شهرستان مرزی سردشت در جنوب آذربایجان غربی و هم مرز با كشور عراق واقع شده است.
7562/6185/2093