۱۰ اسفند ۱۳۹۷، ۷:۵۹
کد خبر: 83226746
T T
۰ نفر
مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه  پنجشنبه تا صبح  جمعه

تهران – ایرنا- ایران، ارمنستان و دوره ای نو برای تعمیق حسن همجواری، افزایش خرید نفت آسیایی ها از ایران در ماههای آینده ، وتو قطعنامه آمریكا درباره ونزوئلا توسط روسیه و چین واظهارات نماینده دبیركل سازمان ملل در مورد تعلق جولان به سوریه از مهمترین عناوین خبری ایرنا در 12 ساعت گذشته بود.

اخبار داخلی
*********
تهران - وزیر امور خارجه در حساب اینستاگرامی خود نوشت: با اعتماد میان مردم و مسئولان و هم‌افزایی خدمتگزاران این مرز و بوم در انجام وظایف بر اساس قانون، فشارهای سلطه‌گران كم‌خرد راه بجایی نخواهد برد
یزد - مدیركل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بر اساس آخرین نظرسنجی‌های انجام‌شده مردم برای كسب خبر روزانه 28 دقیقه به مطبوعات و رسانه‌ها مراجعه می‌كنند و درصد مراجعه شهروندان به رسانه‌ها در كشور در سطح پائینی قرار دارد.
تهران- روابط جمهوری اسلامی ایران و ارمنستان طی نزدیك به سه دهه از استقلال این كشور بر مبنای حسن همجواری برقرار بوده و حضور این روزهای نخست وزیر ارمنستان در كشورمان هم می تواند دوره ای تازه از روابط تهران- ایروان را بگشاید.
تهران - منابع تجاری و انرژی پیش بینی می كنند كه كشورهای آسیایی واردات نفت از ایران را در ماه های آینده افزایش دهند.
تهران– «صاحبزاده محبوب سلطان» وزیر امنیت غذایی پاكستان و «مهدی هنردوست» سفیر ایران در این كشور در خصوص توسعه همكاری‌های دوجانبه در حوزه‌های كشاورزی، صادرات دام زنده و گوشت از پاكستان و واردات كالا و اقلام مورد نیاز این كشور از ایران بحث و تبادل نظر كردند.
اخبار خارجی
*********
نیویورك- نمایندگان روسیه و چین با قطعنامه پیشنهادی آمریكا درباره ونزوئلا مخالفت كردند و به این ترتیب اجازه ندادند آمریكا با سوء استفاده از شورای امنیت به اهداف تغییر رژیم در كاراكاس دست یابد.
نیویورك- سفیر ونزوئلا در سازمان ملل متحد، مسدود كردن حساب های بانكی و دارایی های این كشور در آمریكا و اروپا و دلسوزی آنها برای كمك های انسان دوستانه را استانداردهای دوگانه نامید و گفت: اروپایی ها به دنبال بازگرداندن استعمار خود در آمریكای لاتین هستند.
نیویورك - نماینده ویژه دبیركل سازمان ملل متحد در امور سوریه گفت شورای امنیت صراحت دارد كه بلندی های جولان متعلق به این كشور است.
تهران – اعضای كنگره آمریكا روز پنجشنبه طرحی را ارائه دادند كه در صورت تصویب، هرگونه قرارداد همكاری و فروش تجهیزات هسته‌ای آمریكا به عربستان سعودی را منوط به تایید كنگره می‌كند.
تهران- تارنمای خبری «نیویورك تایمز» بامداد جمعه گزارش داد كه طرح پیشنهادی آمریكا برای صلح با طالبان، بر خروج كامل نظامیان این كشور از افغانستان ظرف سه تا پنج سال آینده استوار است.
تهران - دیوان حقوق بشر اروپا، روز پنجشنبه دولت فرانسه را به دلیل عدم رسیدگی به وضعیت یك نوجوان ١٢ سالۀ افغان كه به تنهائی از كشور خود گریخته و در سال ٢٠١٦ در یكی از اردوگاه‌های غیرقانونی شمال فرانسه بسر می‌برد، محكوم كرد.
تهران - منابع خبری پنجشنبه شب از انفجار مهیب در شهر «موگادیشو» پایتخت سومالی خبر دادند كه آمار اولیه حكایت از كشته شدن پنج تن دارد.
تهران- سازمان ملل متحد روز پنجشنبه با تأیید كشته و زخمی شدن مردم فلسطین در راهپیمایی بزرگ بازگشت در نوار غزه، خواستار مجازات نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی به خاطر ارتكاب جنایت جنگی و اقدامات ضد انسانی شد.
تهران- وزارت دادگستری رژیم صهیونیستی عصر پنجشنبه اعلام كرد كه قرار است «آویخای مندلبیت» دادستان كل این رژیم، علیه «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر تل آویو در سه پرونده اعلام جرم كند.
تهران – «ری یونگ هو» وزیر امور خارجه كره شمالی در یك كنفرانس خبری گفت كه رهبر این كشور در نشست خود با رئیس جمهوری آمریكا «پیشنهاداتی واقع‌بینانه» را مطرح كرده وخواستار لغو تحریم‌های مربوط به پنج قطعنامه شورای امنیت علیه پیونگ یانگ شده است.
شبس**1613