۷ اسفند ۱۳۹۷، ۱۷:۲۱
کد خبر: 83223790
T T
۰ نفر
جندي شاپور افتخار بشريت است

دزفول - ايرنا - وزير علوم، تحقيقات و فناوري با اشاره به تاريخچه شهر باستاني جندي شاپور گفت: جندي شاپور باستان افتخار ايران و بشريت بوده و باعث ايجاد تمدن هاي كهن و طولاني شده است.

منصور غلامي روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: اميد است بتوانيم دانشگاه باستاني جندي شاپور را براساس آثار و بقاياي باقي مانده، اكتشافات و خاك برداري براي بازديد مهيا كنيم.
وي اظهار داشت: بايد با طراحي المان هايي با نماد جندي شاپور از نظر معماري در راستاي معرفي اين دانشگاه گام برداريم.
وزير علوم، تحقيقات و فناوري درخصوص اهداف برگزاري كنگره جندي شاپور گفت: كنگره اول جندي شاپور در سال 1395 برگزار شد و قرار است اين كنگره هر 2 سال يكبار برگزار شود.
وي افزود: بايد اهداف طولاني مدت براي كنگره جندي شاپور دزفول طراحي و براي دستيابي به آنها برنامه ريزي كرد.
غلامي ثبت جهاني را از اهداف كنگره نخست دانست و گفت: هدف اين كنگره با ثبت رويداد جندي شاپور در يونسكو محقق شد كه اميدواريم با تلاش و پيگيري ها اهداف كنگره دوم نيز محقق شوند.
وي افزود: تاسيس دانشگاه جندي شاپور در يكهزار و 750 سال قبل نشان داد كه ايرانيان در علم، تحقيق و حكمت پيشرو بودند و اين پيشينه نشان مي دهد اگر بخواهيم نامي از ايران و ايراني ببريم بايد به علم و دانش آنها اشاره كنيم.

** ارتقاي كيفي آموزش عالي از برنامه هاي وزارت علوم است
وزير علوم تحقيقات و فناوري يكي از مهمترين اولويت هاي اين وزارتخانه را ارتقاي كيفي آموزش عالي دانست و گفت: ماموريت گرايي آموزش عالي به سمت انجام وظايف محوله از اهداف وزارت علوم است.
وي افزود: وزارت علوم، تحقيقات و فناوري در راستاي توسعه كشور گام بر مي دارد.
وزير علوم، تحقيقات و فناوري روز سه شنبه براي حضور در كنگره بين المللي جندي شاپور به شهرستان دزفول سفر كرده است.
اين كنگره به مدت 2 روز در روزهاي سه شنبه و چهارشنبه با حضور شخصيت هاي برجسته علمي جهان در حال برگزاري است.
7278/3022