۷ اسفند ۱۳۹۷، ۱۵:۵۸
کد خبر: 83223666
T T
۰ نفر
دامپزشكي شاهين دژ مانع ورود گوشت 6 راس دام بيمار به بازار شد

مهاباد - ايرنا - رييس اداره دامپزشكي شاهين دژ گفت: ماموران شبكه دامپزشكي مانع ورود گوشت 6 راس گوسفند بيمار به بازار اين شهرستان شدند.

علي گردعلي روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: در پي گزارش دريافتي به شبكه دامپزشكي مبني بر حمل و ذبح مشكوك دام هاي گوسفندي در بازار، مراتب در دستور كار ماموران اين شبكه قرار گرفت.
وي ادامه داد: با پيگيري و شناسايي محل ذبخ و توزيع لاشه هاي گوسفند مشخص شد اين لاشه ها به دليل بيماري تب دار و لاغري مفرط از نظر بهداشتي غيرقابل مصرف هستند و از ورود آن به بازار ممانعت شد.
وي اضافه كرد: با توجه به غيرقانوني بودن نحوه ذبح و نامشخص بودن وضعيت لاشه هاي مشاهده شده از لحاظ شرعي و بهداشتي، اين لاشه ها ضبط و در اين رابطه پرونده قضايي تشكيل و متخلفان به مراجع قضايي معرفي شدند.
رييس اداره دامپزشكي شاهين دژ اظهار داشت: نظارت بهداشتي بر كشتار، استحصال و عرضه دام و طيور و همچنين نظارت بهداشتي بر مواد خام دامي از جمله وظايف حاكميتي سازمان دامپزشكي كشور است.
به گزارش خبرنگار ايرنا، جمعيت دامي شهرستان شاهين دژ در حدود هفت هزار راس دام سنگين و 150 هزار راس دام سبك است بيشتر اين دام ها به روش سنتي نگهداري مي شوند.
شاهين دژ با 92 هزار نفر جمعيت در جنوب آذربايجان غربي قرار دارد.
9903/3020/7129

سرخط اخبار استان‌ها