۷ اسفند ۱۳۹۷، ۱۳:۲۵
کد خبر: 83223351
T T
۰ نفر
حمله داعش به سازمان اطلاعات خارجی روسیه ناكام ماند

مسكو - ایرنا - یك روزنامه روسی از حمله ناكام گروه تروریستی داعش به مقر سازمان اطلاعات خارجی روسیه خبر داد كه با تلاش سازمان امنیت این كشور ناكام ماند.

به گزارش ایرنا، روزنامه كامرسانت چاپ مسكو روز سه شنبه نوشت: یكی از رهبران داعش به نام «تاج الدین نوركی» از راه دور برنامه دو اقدام تروریستی را در مسكو تدارك دیده بود كه یكی از آن مقر سازمان اطلاعات خارجی روسیه در مسكو در خیابان «خروشوفسكی شوسه» بود.
در این گزارش آمده است: نوركی كه حملات تروریستی در سوئد و تاجیكستان را از دور به اجرا درآورده بود می خواست در مسكو نیز حملات مشابهی انجام دهد.
وی قصد داشت مطابق برنامه، در ابتدا مقر سازمان اطلاعات خارجی روسیه را منفجر كند و پس از آن مسافران قطار را مورد حمله قرار دهد.
به نوشته روزنامه روسی، با دستگیری عوامل اجرای این اعمال تروریستی توسط سازمان امنیت فدرال روسیه، از تحقق حملات جلوگیری شد.
كامرسانت نوشت: نخستین گروه برای اجرای این اعمال تروریستی در بهار سال 2016 تشكیل شد و رهبری آن را یك كارگر ساختمانی از تاجیكستان به نام مسلم بابایف برعهده داشت.
گفته شده، گروه تروریستی داعش از طریق دوربین های مدار بسته اعضای این گروه را در آپارتمان اجاره ای در مسكو تحت كنترل داشت.
یك عضو جدید این گروه به نام نعیم محمدعلی یف كه كارگر ساختمانی بود از طریق شبكه پیام رسان تلگرام و زلو با داعش در سوریه ارتباط داشت و از او دستور می گرفت.
روزنامه روسی نوشت: «تاج الدین نوركی» به عنوان هدف برای عمل تروریستی كامیون نظامی حامل سربازان را انتخاب كرده بود كه بطور منظم به مقر سازمان اطلاعات خارجی روسیه در خیابان خروشوفسكی شوسه تردد می كرد.
كامرسانت افزود: قرار شده بود كه این كامیون نظامی را منفجر كنند اما سازمان امنیت فدرال روسیه به موقع وارد عمل شد و با دستگیری تمام اعضای كانون تروریستی نقشه داعش را نقش بر آب كرد.
به نوشته این روزنامه، سازمان امنیت فدرال روسیه از ابتدای تشكیل این گروه تروریستی، اعضای آن را زیر نظر داشت اما در دستگیری آنها عجله نكرد.
گفتنی است در سال های اخیر دهها نفر از اعضای گروه داعش در مسكو و شهرهای دیگر روسیه دستگیر یا كشته شده اند.
اروپام*391*1346**