۷ اسفند ۱۳۹۷، ۱۳:۲۲
کد خبر: 83223344
T T
۰ نفر
71 هزار ميليارد ريال وام به شركت هاي دانش بنيان پرداخت شد

قزوين – ايرنا – معاون علمي و فناوري رييس جمهوري گفت:طبق آخرين گزارش از بانك مركزي در 9 ماه سال جاري 71 هزار ميليارد ريال تسهيلات به شركت هاي دانش بنيان پرداخت شده كه ركورد جديدي در اين زمينه است.

به گزارش ايرنا سورنا ستاري روز سه شنبه در حاشيه بازديد از مركز فناوري و نوآوري دانشگاه آزاد اسلامي در جمع خبرنگاران افزود:دولت تدبير و اميد تا سال گذشته حدود 120 هزار ميليارد ريال تسهيلات به شركت هاي دانش بنيان پرداخت كرده بود در حاليكه در 9 ماه اول امسال 71 هزار ميليارد ريال تسهيلات به اين شركت ها پرداخت شد.
وي اضافه كرد: اين ميزان پرداخت تسهيلات نشان دهنده رشد سريع اين شركت ها و حمايت هاي دولت از آنها است به گونه اي كه هم اكنون بسياري از اين شركت ها به واحدهاي با درآمد چند هزار ميلياردي تبديل شده اند.
ستاري افزود: اين شركت ها يك اكو سيستم جديدي را در كشور شكل مي دهند ولي مهمتر از آن ورود بخش خصوصي براي سرمايه گذاري در آنها است.
وي اضافه كرد: يكي از نقاط ضعف اين اكوسيسم ها از جمله در قزوين نبود سرمايه گذاران خطرپذير است و اميدواريم به زودي شاهد حضور سرمايه گذاران در عرصه شركت هاي دانش بنيان باشيم.
ستاري با اشاره به برنامه هاي معاونت براي حمايت از اين شركت ها، گفت: خوشبختانه برنامه هاي گسترده اي براي سال آينده در زمينه توسعه استارت آپ ها و شتاب دهنده ها از نظر تعداد شركت هاي دانش بينان و ميزان فروش آنها طراحي شده است.
اين مسئول اضافه كرد: حمايت از شركت هاي دانش بنيان در سال آينده همانند گذشته با جديت بيشتري پيگيري مي شود و برنامه هاي مفصلي در معاونت علمي و فناوري رييس جمهوري براي فراهم كردن نيروي انساني مورد نياز اين اقتصاد جديد در كشور طراحي شده است.
معاون رييس جمهوري افزود: اميدواريم نسل جديدي از كارآفرينان كه از طريق شركت هاي دانش بنيان به اقتصاد كشور تزريق مي شوند در سالهاي آتي رشد قابل توجهي را داشته باشند.
ستاري با بيان اينكه شركت هاي دانش بنيان در كشور دستاوردهاي جديدي داشته اند، افزود:اين دستاوردها همه با تكيه بر دانش جوانان تحصيل كرده كشور به دست آمده و اكوسيستم ويژه اي در اين زمينه در حال شكل گيري است.
وي در خصوص تقويت بنيه مالي شركت هاي دانش بنيان كوچك افزود: دولت به نوبه خود مي تواند از طريق صندوق نوآوري، صندوق پژوهش و فناوري و برنامه هاي معاونت به اين واحدها كمك كند آنچنانكه در سالهاي گذشته نيز كمك هاي قابل توجهي در اين زمينه صورت گرفت.
6101