۷ اسفند ۱۳۹۷، ۱۲:۱۴
کد خبر: 83223204
T T
۰ نفر
اشتغال و مسكن از اولویت های محرومیت زدایی سپاه است

قم - ایرنا - مشاور فرمانده كل و دبیر قرارگاه محرومیت زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: مسكن مددجویی، آب و اشتغال اولویت های اصلی این قرارگاه در سال 98 است و در این زمینه هماهنگی كامل میان دولت و سپاه وجود دارد.

به گزارش ایرنا، سردار سید ضیاء الدین حزنی روز سه شنبه در آیین افتتاح 98 طرح عمرانی و اهدای 84 جهیزیه به نوعروسان استان توسط سپاه امام علی ابن ابی طالب(ع) با بیان اینكه 75 درصد طرح های محرومیت زدایی سپاه شامل طرح های كوچك و زودبازده است افزود: این طرح ها دارای ویژگی عام المنفعه بوده و فاقد پیچیدگی های فنی و مهندسی است و توسط ساكنان بومی قابل اجرا می باشد.
وی هدف از اجرای طرح های محرومیت زدایی توسط سپاه پاسداران را برقراری امنیت پایدار و ارتقای كارآمدی نظام اسلامی دانست و گفت: نقاط محروم، دور افتاده، مرزی و صعب العبور از مكان های دارای اولویت قرارگاه محرومیت زدایی سپاه است كه در این طرح ها، اقتصادی بودن و توجه به كیفیت در ساخت و سازها همواره مورد توجه بوده است.
حزنی با بیان این كه برای محرومیت زدایی در قم باید تلاش های بیشتری صورت بگیرد، به وجود 980 مسجد و 356 حسینیه در این استان اشاره كرد و گفت: قم به عنوان استانی مذهبی نیازمند 2 هزار و 585 مسجد است.
وی افزود: سپاه پاسداران یك هزار و 606 طرح با اعتبار 201 میلیارد ریال در استان قم در دستور كار دارد كه این رقم كمتر از سایر استان هاست و برای جبران این موضوع، یگان های مختلف سپاه اعلام آمادگی كرده اند.
حزنی تاكید كرد: به منظور جبران كمبودهای صورت گرفته 500 تا یك هزار جهیزیه در سال 98 توسط قرارگاه سازندگی سپاه پاسداران به نوعروسان اهدا می شود.
وی ادامه داد: نیروهای دریایی، هوافضا، زمینی، استانی، بسیج سازندگی و قرارگاه های سازندگی سپاه برای محرومیت زدایی در كشور فعال هستند، ولی هنوز تا نقطه مطلوب و ریشه كنی محرومیت فاصله داریم.
وی تاكید كرد: اولویت اصلی سپاه مقابله با جنگ نرم دشمن است و در نظام اسلامی همه مسئولان موظف به خدمت شبانه روز به مردم هستند.
حزنی، مردمی بودن را ویژگی برجسته سپاه پاسداران برشمرد و گفت: قدرت نهادهای مختلف به واسطه مردمی بودن آنهاست و هر چه ارتباط با مردم بیشتر باشد، توفیق ها و محرومیت زدایی در كشور زودتر به نتیجه می رسد.
وی اضافه كرد: در تمام استان ها دست كم 2 هزار مسكن مددجویی اجرایی و 2 هزار مسكن مددجویی تعمیر شده است.
وی گفت: قرارگاه محرومیت زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آمادگی دارد تا نسبت به تامین مسكن خانواده های دارای چند معلول در استان قم ورود كند.
در این آیین، 98 طرح عمرانی سپاه امام علی ابن ابی طالب(ع) قم در مناطق محروم و كم برخوردار این استان با اعتباری بالغ بر 35 میلیارد ریال به بهره برداری رسید. همچنین 84 جهیزیه به نوعروسان نیازمند اهدا شد.
7404/ 1175