۶ اسفند ۱۳۹۷، ۱۰:۰۶
کد خبر: 83221597
T T
۰ نفر

ماراتن كیش؛

دوندگان 21 كشور در راه جزیره مرجانی كیش

۶ اسفند ۱۳۹۷، ۱۰:۰۶
کد خبر: 83221597
دوندگان 21 كشور در راه جزیره مرجانی كیش

كیش - ایرنا - دوندگان 21 كشور جهان برای شركت در مسابقات دو ماراتن كیش راهی این جزیره مرجانی می شوند.

ه گزارش ایرنا، این مسابقات به عنوان یكی از بزرگترین رویدادهای ورزشی جزیره كیش روز جمعه 10 اسفند در سه مسافت 42 كیلومتر، 21 كیلومتر و10 كیلومتر در جزیره مرجانی كیش برگزار می شود.
در این رقابت ها دوندگان شاخصی همچون جعفر مرادی و حسین كیهانی از كشورمان حضور دارند و 35 دونده مرد و 19 دونده زن از كشورهای مختلف كه همگی دارای مدال و رتبه در مسابقات بین المللی ماراتن هستند با یكدیگر به رقابت می كنند.
در این رویداد ورزشی علاوه بر ورزشكاران ایرانی، دوندگانی از كشورهای آلمان، انگلیس، فرانسه، ایتالیا، كانادا، آمریكا، سوییس، هلند، نروژ، روسیه، چین، استرالیا، مجارستان، لهستان، كنیا، غنا، آفریقای جنوبی، برزیل، پاكستان، عمان و كویت شركت می كنند.
بنا به گزارش مؤسسه ورزش و تفریحات سالم 'برنت جیمز وینر' دونده هفتاد ساله آمریكایی كه تاكنون در 130 ماراتن شركت كرده است از جمله دوندگانی است كه در این مسابقات حضور خواهد داشت.
ورزشكاران كشورمان و یا بانوان و آقایان علاقه مند كه شهروند یا گردشگر جزیره كیش هستند، از امروز تا 9 اسفند فرصت دارند برای نام نویسی و شركت در مسابقات ماراتن كیش به مؤسسه ورزش و تفریحات سالم واقع در میدان المپیك، سالن نمایشگاه بین المللی كیش جنب فرودگاه جزیره و یا به نشانی اینترنتی اینترنتی Persian Gulf Marathon.iR مراجعه كنند.
ماراتن یكی از انواع دو استقامت است كه در مسافت 42 كیلومتر و 195 متر برگزار می‌شود. نام این مسابقه برگرفته از نبرد ماراتن در یونان است و هر ساله حدود 500 مسابقه ماراتن در نقاط مختلف جهان برگزار می‌شود.
ركورد جهانیِ مردان در این رشته متعلق به Eliud Kipchoge از كنیا با زمان ۲ ساعت و 25 ثانیه (سال ۲۰18) و ركورد جهانیِ زنان در اختیار پائولا رادكلیف بریتانیایی با ۲ ساعت و 15 دقیقه و ۲۵ ثانیه (سال ۲۰۰۳) است.
1339
۰ نفر