۳۰ بهمن ۱۳۹۷، ۱۷:۵۷
کد خبر: 83215594
T T
۰ نفر
تعامل ميان صنايع و جوامع محلي عقيم است

اهواز - ايرنا - مديركل امور اجتماعي و فرهنگي استانداري خوزستان با بيان اينكه تعامل لازم ميان صنعت و جوامع محلي وجود ندارد گفت: اين موضوع سال‌هاست در كشور و به ويژه خوزستان عقيم مانده به طوري كه گاهي اوقات جامعه محلي صنعت را مزاحم زيست خود مي داند.

به گزارش ايرنا محمدصادق كريمي كيا روز سه شنبه در دومين نشست هماهنگي براي برگزاري همايش 'مسئوليت اجتماعي صنايع، محروميت زدايي و توسعه منابع انساني در خوزستان (CSR) '
در اداره كل امور اجتماعي استانداري افزود:دنبال آن هستيم كه تعاملي ميان جوامع محلي و صنعت شكل گيرد تا بتوان توسعه پايدار را در خوزستان از اين رهگذر رقم زد.
وي ادامه داد:براساس مطالعات انجام شده ارتباط هيچ نيروي شركتي را نمي‌توان از جامعه محلي شهر و روستايي كه در كنار صنعت وجود دارد قطع كرد لذا دنبال آن هستيم كه يك فضاي برابر ايجاد شود چراكه توسعه جامعه محلي و پيشرفت محل باعث افزايش كارايي شركت خواهد شد.
كريمي نيا با تاكيد بر اينكه مسوليت اجتماعي به عنوان يك موضوع تازه در شوراي اجتماعي كشور و وزارت كشور پيگيري مي‌شود گفت:با توجه به اينكه خوزستان جزو صنعتي ترين استان‌هاي كشور است در حوزه مسئوليت هاي اجتماعي در صف اول قرار داده شده است.
وي افزود: ظرفيت صنايع خوزستان با استان هاي همجوار قابل قياس نيست مثلا شهرستان ماهشهر سه درصد از توليد ناخالصي كشور را به خود اختصاص داده و حجم زيادي از صنايع در آن مستقر است و به تبع آن مسئوليت اجتماعي بيشتري از اين صنايع انتظار مي رود.
مديركل امور اجتماعي و فرهنگي استانداري خوزستان با تاكيد بر جريان گفتمان سازي مسئوليت اجتماعي در كشور گفت: رعايت نشدن پيوست هاي اجتماعي و فرهنگي صنايع در سال‌هاي متمادي در خوزستان باعث شده كه با وضعيت كنوني كه دچارش هستيم در استان روبه رو شويم.
كريمي كيا ظرفيت مسئوليت‌هاي اجتماعي شركت ها و صنايع خوزستان را ظرفيتي بزرگ دانست و آن را به عنوان يك منبع براي سياستگذاري براي تغيير وضعيت مناطق محروم و محروميت زدايي در خوزستان نام برد.
وي بيان كرد: بايد در مسير استفاده از مسئوليت هاي اجتماعي به يك وحدت رويه رسيد چرا كه قرار نيست هر كسي از ظن خود مساله مسئوليت اجتماعي را تعريف، و با توجه به اهداف و سليقه
خدمات ارايه دهد.
وي ادامه داد: گاهي پيش آمده كه در مناطقي كه امكان توسعه ندارد يا توسعه آنها با مشكلات زيادي روبه رو است خدمات زيادي ارايه مي شود كه نه تنها به وضعيت كمكي نمي كند بلكه شايد موجب بدتر شدن آن معضل نيز مي شود.
مديركل امور اجتماعي و فرهنگي استانداري خوزستان با اشاره به ايجاد سند توسعه اي استان در حوزه مسوليت اجتماعي توضيح داد: با وجود اين سند مي توان به يك تصميم سازي متمركز رسيد كه براساس آن سياستگذاري و برنامه ريزي تعريف شود تا مبتني بر اين برنامه ريزي صنايع در خوزستان مسئوليت اجتماعي خودشان را انجام دهند.
همايش مسئوليت اجتماعي صنايع، محروميت زدايي و توسعه منابع انساني قرار است 9 اسفند امسال در اهواز برگزار شود. وزير نفت، نيرو، صنعت، معدن، تجارت، كار، رفاه و امور اجتماعي، سفير و معاون اقتصادي كره جنوبي و دكتر مارتين عضو هيات رييسه كمپاني (CSR) اروپا به همايش دعوت
شده اند.
7164/ 6037