۲۹ بهمن ۱۳۹۷، ۲۲:۲۵
کد خبر: 83214489
T T
۰ نفر
مقاومت ايران عامل تضعيف آمريكا در معادلات سياسي است

سمنان- ايرنا- رئيس اتحاديه راديو و تلويزيون هاي اسلامي عراق گفت: مقاومت، ايستادگي و‌ پايداري نظام‌ اسلامي ايران در برابر استكبار‌جهاني، امروز عامل اصلي تضعيف آمريكا در‌ معادلات سياسي جهان و منطقه است.

به گزارش ايرنا، حجت الاسلام والمسلمين سيد حميد حسيني شامگاه دوشنبه در نشست مجمع علماي سمنان در دفتر امام جمعه اين شهر، گفت: پيروزي انقلاب اسلامي به رهبري امام راحل و استمرار نظام به بركت خون شهدا و حمايت و پشتيباني ملت، امروز ايران را به بالاترين قله هاي پيشرفت در‌ تمامي حوزه ها رسانده است و ‌به عنوان كشوري تاثيرگذار در‌ معادلات منطقه و جهان، نقش پر رنگي را ايفا مي كند.
وي با بيان اينكه تضعيف نظام ‌جمهوري اسلامي و نابودي انقلاب از آغازين روزهاي پيروزي در دستور‌ كار دشمنان اين‌ كشور قرار داشت، افزود: امام خميني (ره) با وجود تلاش استكبار جهاني، دشمنان اسلام و برخي حاكمان كشورهاي عرب در آن زمان، با تكيه بر الگوي ديني و اسلامي و پيشوايان معصوم(ع) و حمايت و همراهي ملت ايران، توانست رژيم‌ شاهنشاهي را ساقط كند.
وي تصريح كرد: الگو و ارزش هاي ديني اسلامي و تاكيدهاي ائمه معصومين(ع) همواره در تمامي مراحل مبارزات امام راحل با رژيم شاهنشاهي، مورد توجه ايشان قرار داشت و ايشان ايمان قلبي به پيروزي انقلاب اسلامي داشت.
جانشين معاونت عقيدتي حشد الشعبي عراق گفت: ساده زيستي و حمايت از مستضعفين يكي از آرمان هاي جدي امام خميني(ره) بود و در دوران زندگي ايشان در نجف اشرف نيز، كمتر كسي پيروزي انقلاب به رهبري امام‌(ره) را تصور مي كرد، اما به لطف خداوند انقلاب اسلامي پيروز شد و امروز به يك شاخص ارزشي براي ‌ملت هاي بيدار و آگاه مسلمان جهان تبديل شده است.
وي خاطر نشان‌ كرد: امام خميني (ره) عارفي بزرگ بود كه همواره فراتر از زمان و عرصه خود مي زيست و آينده نگري ايشان بسيار قابل تحسين بود.
حسيني گفت: ايران امروز به بركت خون شهدا، آرمان ها و ارزش هاي امام راحل و رهبري مقام معظم رهبري به يكي از تاثيرگذارترين كشورهاي منطقه و جهان تبديل شده است و ايستادگي و مقاومت جمهوري اسلامي در برابر دشمنان باعث شده تا آمريكا در قرن 21 در ضعيف ترين حالت ممكن خود قرار بگيرد.

** تحريم ها با وحدت مردم بي اثر مي شود
وي با اشاره به مشكلات اقتصادي حال حاضر در ايران، ادامه داد: تحريم‌ اقتصادي و جنگ رواني كه از سوي دشمنان و در صدر آنها آمريكا ايجاد شده است، با توجه به تاثيرگذاري بسيار عميقي كه نظام جمهوري اسلامي در تمامي معادلات سياسي منطقه پيدا كرده، كمترين كار دشمنان ايران براي وارد كردن ضربه به نظام ‌جمهوري اسلامي است.
رئيس اتحاديه راديو و تلويزيون هاي اسلامي عراق با بيان اينكه ملت بزرگ ايران همچون عرصه هاي گذشته كه با ايستادگي،‌ همراهي و وحدت خود از مشكلات عبور كردند، گفت: اين بار نيز مردم مومن، انقلابي و هميشه در صحنه ايران با آگاهي و بصيرت هرچه بيشتر توطئه هاي دشمنان نظام ‌را خنثي خواهند كرد.
به گزارش ايرنا، رئيس اتحاديه راديو و تلويزيون هاي اسلامي عراق به منظور شركت در گردهمايي فعالان مردمي اربعين حسيني و مديران موكب هاي سمنان و همچنين شركت در آيين تجليل از خادمان موكب فرهنگي رسانه اي فجر به اين استان سفر كرده است.
9891م/6103
۰ نفر