۲۹ بهمن ۱۳۹۷، ۱۴:۲۹
کد خبر: 83213930
T T
۰ نفر
240 مسافر گرفتار كولاك در مايين بلاغ تكاب با تلاش راهداران نجات يافتند

مهاباد - ايرنا - دبير شوراي هماهنگي مديريت بحران تكاب گفت: 240 نفر از سرنشينان و مسافران 54 خودروي سواري كه شب گذشته و بامداد امروز/ دوشنبه/ در برف و كولاك گردنه مايين بلاغ اين شهرستان گرفتار شده بودند با تلاش راهداران و نيروهاي امدادي نجات پيدا كردند.

حبيب الله شيوخي روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: اين خودروها كه در ميان آنها اتوبوس و ميني بوس نيز وجود داشت در گردنه «كاني خزان» در منطقه مايين بلاغ در 35 كيلومتري محور تكاب - شاهين دژ گرفتار كولاك شديد شده بودند.
وي بيان كرد: راهداران اداره راهداري و حمل و نقل جاده اي و نيروهاي امدادي هلال احمر تكاب بلافاصله به گردنه سخت گذر مايين بلاغ اعزام شدند و پس از چهار ساعت تلاش، مسافران گرفتار شده در برف و كولاك را نجات دادند.
شيوخي اظهار داشت: راهداران تكاب در چند نوبت با وجود كولاك شديد گردنه مايين بلاغ را برف روبي و مسير تردد خودروها را بازگشايي كردند.
دبير شوراي هماهنگي مديريت بحران تكاب ادامه داد: نيروهاي امدادي هلال احمر و پليس راه نيز در مدت بازگشايي مسير به مسافران و رانندگان امداد رساني و خودروها را به زنجير چرخ مجهز كردند.
شيوخي اضافه كرد: مسافران گرفتار شده در كولاك نيز در پايگاه امداد و نجات جاده اي هلال احمر مايين بلاغ تكاب اسكان يافته و تغذيه مناسب و پتوي گرم در اختيار آنان قرار گرفت.
وي با بيان اينكه خودروهايي كه از مسير خود منحرف شده بودند فاقد زنجير چرخ بودند گفت: رانندگان خودروها و وسايل نقليه هنگام تردد در جاده هاي تكاب در روزهاي برفي به طور حتم از زنجير چرخ استفاده كنند.
شيوخي افزود: همچنين پنج دستگاه خودروي سواري شب گذشته بيش از سه ساعت در محور روستايي علي آباد و نخود دره تكاب گرفتار كولاك شده بودند كه با تلاش راهداران و نيروهاي محلي نجات يافتند.
به گزارش ايرنا، كولاك شديد گردنه مايين بلاغ در محور تكاب - شاهين دژ را بامداد امروز فرا گرفت و موجب اختلال در وضعيت اين جاده شد.
تكاب در منطقه اي سردسير و كوهستاني در جنوب آذربايجان غربي واقع شده و جاده هايي برف گير و سخت گذر دارد.
7514/6185/7129