۲۹ بهمن ۱۳۹۷، ۱۲:۰۴
کد خبر: 83213642
T T
۰ نفر
20 هزار كودك ايلامي در طرح پيشگيري از تنبلي چشم شركت كردند

ايلام - ايرنا - معاون فرهنگي و توسعه پيشگيري اداره كل بهزيستي ايلام با اشاره به اجراي برنامه ملي پيشگيري از تنبلي چشم (آمبليوپي) در استان گفت: از ابتداي اجراي اين طرح تاكنون 20 هزار كودك ايلامي در طرح پيشگيري از تنبلي چشم شركت كرده اند.

فرمان عزيزنيا روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: در اجراي اين طرح كه از ابتداي آبان ماه تا نيمه اسفند ادامه دارد، بينايي كودكان سه تا 6 سال اين استان سنجش مي شود .
وي شمار كودكان سه تا 6 ساله اين استان را 31 هزار نفر ساكن در مناطق شهري و روستايي عنوان كرد و گفت: تاكنون بيش از 20 هزار كودك استان در اجراي اين طرح سنجش شده اند.
وي با ذكر اينكه پوشش كامل اين طرح نيازمند مشاركت و همراهي والدين اين گروه از كودكان است از والدين ايلامي خواست تا فرزندان سه تا 6 سال خود را تا نيمه اسفندماه در اين طرح معاينه كنند.
معاون بهزيستي ايلام با بيان اينكه برنامه آمبليوپي امسال در 280 پايگاه ثابت مهدهاي كودك و تعدادي گروه سيار اجرا مي شود، افزود: پارسال 18 هزار و 100 كودك سه تا 6 سال استان زير پوشش اين طرح قرار گرفتند.
عزيزنيا از حمايت اين سازمان از كودكان نيازمند داراي عارضه تنبلي چشم خبر داد و گفت: پارسال اين اداره كل كمك هزينه خريد عينك و جراحي چشم را به بيش از 200 خانواده نيازمند پرداخت كرد.
وي اظهار كرد: برنامه آمبيلوپي با هدف پيشگيري از معلوليت بينايي از سال 76 در استان آغاز شده كه در قالب آن كودكان سه تا 6 سال معاينه چشم شده و در صورت وجود تنبلي چشم شناسايي و تحت درمان قرار مي گيرند.
به گفته عزيزنيا، كودكاني كه در اين برنامه مشكوك به تنبلي چشم و ديگر عيوب تشخيص داده شوند ابتدا توسط بينايي سنج و سپس چشم پزشك بصورت دقيق معاينه و تحت درمان قرار خواهند گرفت.
وي با بيان اينكه عارضه تنبلي چشم در صورت درمان به موقع قابل پيشگيري است و موجب رفع مشكلات بينايي افراد در سنين بالاتر مي شود، از خانواده ها خواست تا فرزندان سه تا 6 سال خود را در اين برنامه معاينه كنند.
طرح آمبيلوپي همه ساله همزمان با سراسر كشور آبان ماه آغاز مي شود.
7171/6119